Followers

Ahad, 3 April 2011

Nurul Izzah dan Wan Azizah Bersedia Ke Mahkamah


Wan Azizah, Presiden PKR yang juga isteri Nuar Berahim bersedia untuk ke mahkamah atau berhadapan dengan Suruhanjaya Siasatan.
Hal ini adalah lanjutan dari pengumuman yang dibuatnya bagi menentukan bahawa semua kes yang melibatkan Penasihat PKR itu adalah fitnah semata-mata.
Oleh itu, nampaknya beliau cukup yakin dan bersedia dengan segala bukti dan hujah untuk mempertahankan suaminya Nuar Berahim sebagai tidak bersalah:

KUALA LUMPUR: Presiden KEADILAN, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail menyatakan beliau tidak berminat untuk duduk dalam apa-apa jawatankuasa untuk menyiasat kesahihan video seks yang cuba memfitnah Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang juga suaminya.
“Sebagai Muslim, saya tidak tonton video sebegitu. Saya tak minat tengok video itu, haram dan berdosa,” kata Wan Azizah.
Wan Azizah juga sangat kuat berpegang kepada agama Islam iaitu agama yang yang sering diperalatkan oleh Parti Melayu Khawarij Pas.
Bersandarkan pegangan keIslamannya, Wan Azizah kelihatan amat yakin bahawa beliau amat arif tentang dosa dan pahala seperti yang diajarkan oleh agama Islam.
Berikut ini adalah transkrip soal jawab antara wartawan dan Dr Wan Azizah di sidang media 29 Jun 2008 :
Wartawan: Datin Seri (Wan Azizah), anda tahu secara sah di mana suami anda berada pada ketika itu (petang, 26 Jun 08)?
Wan Azizah tidak terus menjawab soalan itu, sebaliknya salah seorang yang lain mencelah; “haha..polis kena jawab..(soalan ini)
Wan Azizah: (sambil lewa seolah-olah tidak pasti lalu menjawab) : “Dia (Anwar) mempunyai mesyuarat itu..errr”
Wartawan: “Dia di mana ? ” soal wartawan yang mahukan kepastian daripada Wan Azizah.
Wan Azizah nampaknya keberatan menjawab soalan ini, lantas dengan segera, anaknya Nurul Izzah menghampiri ibunya dan menjawab soalan wartawan itu.
Nurul Izzah: “Dia (Anwar) bersama kami. Sila tanya soalan lain”, tegas Nurul Izzah sambil Wan Azizah menundukkan mukanya menyimpan pelbagai rahsia.


Nurul Izzah juga seperti ibunya, sangat tegas. Dengan penuh yakin memberitahu seluruh dunia bahawa bapanya ada bersama mereka. Dengan itu tuduhan meliwat Saiful tergugur dengan sendirinya.
Dengan jawapan kedua anak-beranak ini, maka mereka telah bersedia memberi kerjasama kepada pihak mahkamah sebagai alibi.
Itulah sebabnya mengapa perbicaraan kes Liwat Berulang II yang dituduh ke atas Nuar Berahim sehingga hari ini masih belum selesai.
Itulah sebabnya juga mengapa solat politik dianjurkan oleh Parti Melayu Khawarij Pas untuk menyokong dakwaan Wan Azizah dan Nurul Izzah bahawa Nuar Berahim tidak bersalah sama sekali.

Dua anak beranak ini akan membuktikan kepada dunia bahawa kes itu hanyalah sebagai satu konspirasi politik dan bukannya jenayah seks Nuar Berahim.
Nampaknya Nurul Izzah dan ibunya Wan Azizah telah bersedia untuk menegakkan keadilan kerana mereka adalah pemilik atau tuan punya Parti Keadilan Rakyat.

2 ulasan:

  1. 8 comments:

    Ahmad Jemain berkata...
    mampos la ko jijah ngan ijah..keluarga pengkhianat bangsa agama dan negara.

    bapa kaki temberang
    mak kaki pembohong
    anak kaki penipu

    semoga Allah ampuni mereka

    3 April 2011 12:25 AM

    Penditakainsingkat berkata...
    Bro Ahmad Jemain,
    Saya sokong tuan,
    Marah macam mana pun, kita jangan lupa berserah pd allah yg maha berkuasa.
    Mudah2an terbuka hati utk balik ke pangkal jalan. kalaupun mereka bertiga ingin terus dlm kesesatan, mungkin orang lain akan insaf dan kembali bersama UMNO-BN meneruskan agenda rakyat.

    3 April 2011 1:31 AM

    JUJURLAH KPD. BANGSA SENDIRI berkata...

    Orang ramai tertunggu-tunggu hendak mendengar Nurul Izzah mencabar Cik Ummi Hafilda berdebat dengannya mengenai isu peribadi bapaknya ATAU beranikah dia menyahut cabaran Ummi Hafilda supaya berdebat dengannya mengenai peribadi ANwar Ibrahim?
    Kalau ada cabar mencabar seperti ini,taulah kita pendirian sebenar MP PKR Lembah Pantai ini........

    3 April 2011 1:48 AM

    Hj Ismail Matta berkata...

    Salam Tuan Pendita,

    Kita juga berharap nak lihat keluarga anak beranak ni menyaman YB Zulkifli Nordin, Datuk Zahrain, Bala, Rahimi, Umi dan ramai lahi yang semakin lantanmg menyebut namanya secara terang dan jelas dalam ucapan mereka.

    Kita tak faham apakah yg ditunggu...jika benar semua itu fitnah...sama sahaja setiap seorang 100 juta..jumlahnya mungkin lebih dari 1 bilion..hasilnya nanti boleh dibahagikan kepada rakyat atau buat belanja pru..

    Saya berdoa semakin ramai umat Islam dan rakyat Malaysia yang akan tersedar dan insaf.

    3 April 2011 1:57 AM

    leekonyou berkata...

    semua dah bersumpah dengan NAMA ALLAH SWT cuma tunggu A N U WAR saja lagi masih MALU-MALU KE TAKOT KE NAK BERSUMPAH tak buat kerja ni .. rakyat yang kebanyakaan nya BODOH-BODOH cuma nak dengo ANU WAR ni BERSUMPAH AJA SUSAH JUGA YA KALAU TAU DIRI BERSALAH KAK WAN dr.gigi TOLONGlah SURUH DIA SUMPAh OK DENGAN NAMA ALLAH SWT BUKAN ALLAH CHRISTIAN HERALD yg,N.AJIS DAN KALID GEREJA SOKONG TU..bukan bukan bukan

    3 April 2011 9:42 AM

    wadi berkata...
    Assallamualaikum..kebenaran pasti akan muncul dan tentunya akan dipertikaikan juga , jesteru hak asasi manusia itu melindungi kebebasan minda untuk membicarakan apajua pandangan tanpa sekatan kerana malaysia sebuah negara demokrasi katanya . maka kita mesti akur dengan ketentuan dan keberadaan kita .

    2. Sesiapa pun bebas memperkatakan isu dan menimbulkan tingkah laku sesuka hatinya , tetapi yang jelas Keadilan dan Hak Asasi telah diputarbelitkan hinggakan Badan Kehakiman telah pudar serinya .Malah Hakim juga terpalit sama dengan kearifannya.

    3. Pemerintah tetap GAH mendokong dasar dasar kepemimpinan untuk menghindarkan semua kebejatan dan keserakahan warganya demi menjaga ketenteraman dan keamanan serta menegakan keadilan dan hak asasi semua orang dilindungi, MALANG segelintir kepemimpinan juga menjadi dalang merusakan situasi pentadbiran dan sekoyong koyong mahu melenyapkan Intergriti Badan Kehakiman itu sendiri . Jesteru itu pemerintah mesti membuat Kajian dan Analisis terperinci agar kemurnian badan Kehakiman ini dapat dipertahankan dari keruntuhan moral dek digusur dengan keterampilan pemikiran yang memperjuangan Hak Hak kemanusiaan tapi sebenarnya membenamkan nilai dan entiti keadilan.

    4. Merujukan Isu Anuar dan Keluarga , ini juga bukan sesuatu yang baru , natijahnya mereka juga manusia biasa sama dengan kepemimpinan sedia ada , samada disisi pemerintah atau pembangkang . Mengungguli pengaruh dan kuasa demi menegakkan haknya bukan suatu yang perlu didebatkan . Kegoyahan kepemimpinan kebelakangan ini akan terus diperhatikan , dasar dasar kerajaan mesti diperkukuhkan agar pihak luar tidak campurtangan dan menambahkan rencam isu isu yang dibangkitkan .

    4. HAK ASASI MANUSIA DAN KEBEBASAN MINDA , DULU DAN KINI , MUNGKIN SELAMANYA AKAN TERUS MENJADI JEMBATAN YANG BISA MERANAPKAN ENTITI PERADABAN JIKA PEMERINTAH GAGAL MENGAMBIL JALAN TENGAH MEMPERBAIKI PELAYANAN AWAM TANPA MEMINGGIRKAN KEMURNIAN AGAMA ISLAM.

    3 April 2011 4:29 PM

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama berkata...
    AKU SEORANG PENSIONER DARI SALAH SATU JABATAN KERAJAAN. BIASANYA HUJUNG BULAN DAPAT PENUH TETAPI SEKARANG TINGGAL SEPARYH.
    AKU AMAT SUSAH KERANA KEKURANGAN WANG

    TAPI APABILA AKU TENGOK KELUARGA NUAR NI AKU JADI INSAF ........

    DUIT BERLAMBAK LAMBAK , TAPI MASALAH DATANG JUGA BERLAMBAK LAMBAK, YANG MENGAIBKAN , YANG MEMENINGKAN, YANG MENGUSUTKAN, YANG MENAIKKAN DARAH, SENANG CAKAP CUKUPLAH SIFAT MASALAH YANG KELUARGA NUAR NI HADAPAI.

    WALAUPUN AKU KURANG DUIT, TAPI AKU SYUKURLAH KERANA KALAU ADA MASALAH PUN CUMA 1, "TAK CUKUP DUIT"

    HUJAN EMAS DI PERMATANG PAUH, HUJAN BATU DI PULAU TIOMAN, AKU PILIH PULAU TIOMANLAH, KERANA DISITULAH TEMPAT KU.
    3 April 2011 5:30 PM

    vulcan933 berkata...
    mampus lah keluarga pembohong, penipu,penuh kepura-puraan.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...