Followers

Selasa, 26 April 2011

Nuar Berahim berkemungkinan besar ke Sungai Buloh setelah puas memijak Parti Melayu Khawarij Pas.


Rakyat Malaysia tidak terkejut, tidak juga teruja dengan berita terbaru berkaitan pengesahan DNA Nuar Berahim yang mensabitkannya sebagai peliwat.
Rakyat cuma ingin tahu dan sangat berminat menunggu masa Nuar Berahim membelokkan perjalanannya dari mengarah ke Putrajaya beralih ke Sungai Buloh.
Rakyat yang bertanggungjawab menubuhkan Kerajaan Rakyat selama lebih 50 tahun di negara ini, sudah tidak mahu membuang masa dengan retorik tentang keadilan, kesamarataan, kuasa rakyat, perubahan dan segala macam kata-kata indah yang kosong dan palsu, tetapi mahu meneruskan pembangunan dan mencapai kejayaan dalam segala lapangan.
PKR sudah dihukum oleh Pribumi.
Parti Melayu Khawarij Pas juga sudah bergelimpangan dihukum oleh anak bangsa sejati di Bumi Kenyalang. Penderhaka, Pengkhianat dan Fahaman Khawarij tetap ditolak rakyat.
Keputusan pilihan raya negeri Sarawak bagi edisi ke 10 telah selesai dengan menyaksikan kehancuran PAS di 5 kerusi yang dipilih sebagai kuburnya.
Ketua Pemuda PAS Pusat, Nasrudin Hassan sendiri mengakuibahawa secara realitinya amat sukar bagi PAS untuk menembusi negeri Sarawak yang dianggap sebagai kubu kuat BN walaupun sudah mula menerokainya sejak tahun 2000 yang lalu.
Kekalahan ini amat memalukan kerana rakyat Sarawak telah menyaksikan sendiri bagaimana PAS menabur benih perpecahan di kalangan umat Islam, menanam kebencian yang tidak diajarkan oleh agama Islam, memanjangkan fitnah yang dilarang serta menunjukkan contoh kejahatan yang tidak dianjurkan oleh agama.
Bumi Sarawak yang subur, indah dan aman, telah dicerobohi oleh ustas-ustaz politik khawarij  yang tidak bertangungjawab. Benih kebencian dan keganasan terus ditanam dan disiram supaya bercambah dengan harapan pohon ketaksuban, kejumudan dan pemesongan roh Islam tulen menjadi bunga yang mekar.
Malangnya tahun 2011 ini, pohonnya telah ditebang oleh anak-anak pribumi yang cintakan keamanan, kebenaran dan menolak kepalsuan yang dibawa oleh parti khawarij ini.
Dengan isyarat yang diberikan dalam PRU tersebut, pastilah 5 tahun dari sekarang, pohon-pohon biasa beracun  yang sedang membunga kini akan berbuah dan tentunya buah yang dihasilkan kelak akan merosakkan agama Islam itu sendiri kerana racuan yang dikandungnya amat bisa dan mampu memusnahkan diri sendiri.
BN yang menjadi pilihan rakyat selamanya telah menang di Beting Maro. Abang Ahmad Kardee gagal menentang rakyat di situ.
Malah Abang Addy Alyani selaku Ketua Dewan Pemuda Pas Sarawak yang bertanding di  Sadong Jaya terpaksa menanggung malu kerana ditumpaskan oleh rakyat dengan mudahnya.
Demikian juga, Haji Adam Ahid, Pesuruhjaya PAS Negeri Sarawak telah diranapkan oleh rakyat yang menolak poltik khawarij yang tidak berfaedah kepada rakyat pelbagai kaum dan agama.
Pas turut mengheret kaum wanita menanggung malu mentah-mentah diketepikan oleh rakyat apabila  calon PAS, Noraini Hamzah dihukjum oleh rakyat di Muara Tuang dan Nani Sahari di Tanjung datu.
Apa yang perlu dikatakan ialah PAS hanya berjaya melaksanakan cita-cita DAP untuk menambah kerusi mereka di Sarawak. Pas hanya berperanan sebagai anjing politik yang menyalak melulu dan membabi buta untuk membantu DAP meningkatkan solidariti kaum China.
Jika 10 tahun yang lalu, Pas tidak pernah mampu meraih sokongan malah dihalau dan diherdik oleh penduduk setempat dengan parang di tangan mereka. Kini Pas masih ditakuk lama tetapi berjaya DAP melangkah ke hadapan dengan bergaya dan penuh bangga.
Hari ini, Pas cuba menubuhan cawangan di negeri Sarawak dengan tujuan untuk terus membantu DAP dengan harapan Pas juga akan mendapat sedikit undi dari kaum China. Pas yakin nyawanya berada di tangan DAP untuk terus hidup.
Keputusan PRN Sarawak baru-baru ini mempamerkan bahawa rakyat Sarawak amat takut dan bimbang untuk menyokong PAS kerana berasaskan pengalaman rakyat di Semenanjung, PAS didapati tidak mempunyai asas dan matlamat perjuangan yang jelas dan konsisten. Pas dilihat lebih berperanan untuk memecahkan undi umat Islam dan bumiputera supaya DAP dapat mara ke hadapan dengan lebih mudah.
Nuar Berahim berkemungkinan besar ke Sungai Buloh setelah puas memijak Pas yang kehilangan arah politik. Nuar Berahim akan berehat sambil melihat kejayaan DAP menggugat kuasa politik Melayu-Bumiputera dengan pertolongan khawarij Pas yang setiakawan.



3 comments:


Tanpa Nama berkata...
blog melayu paling bodoh dan x releven pernah aku baca ... nie betoi² melayu ... fitnah .. fitnah .. fitnah semoga tuhan bukakan pintu hatimu . amin
Tanpa Nama berkata...
Dah PAS rela jadi tunggangan DAP dan PKR Di tunggang DAP nak pecahkan penguasaan melayu. noted. Di tunggangkan PKR nak menghalalkan salah laku pemimpin tak bermoral. Kesimpulannya PAS pemusnah melayu dan Islam. PAS menyokong perkara mungkar.
Tanpa Nama berkata...
Penjara Sg Buloh akan adakan pungutan suara utk memilih PM.....dah tentu Anwar akan jadi PM....dlm sana memang ramai bontot2 yg sedia disontot.....tak betul2 bontot Anwar pun kena sontot......cadangkan sel Anwar ditempat biasa bukan tempat atau bilik istimewa.....biar dia merasakan hukuman Allah didunia lagi. Amin.

2 ulasan:

  1. PAS NI ialah HAMBA ABDI PKR dan DAP . kerana PAS hanya mengikut SAHAJA APA YANG DI ARAH OLEH TUANNYA. Tak boleh membuat keputusan sendiri.Nanti kena belasah!

    BalasPadam
  2. Kali ini Anwar haruslah diletakkan di sel bersama dgn rakyat jelata supaya senang dia pulak diliwat dan dijangkiti HIV!

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...