Followers

Selasa, 12 April 2011

Jam Omega Dah Jadi Simbol "Keadilan Ala Nuar Berahim"


Nuar Berahim sangat berminat mengajak orang ramai percaya bahawa Kerajaan UMNO-BN tidak telus, tidak adil dan menekan kebebasan media di negara ini. Dalam masa yang sama menghasut rakyat supaya memberikan kuasa politik pemerintahan kepadanya.

Tidak pernah terlepas dari bibirnya dengan ucapan sedemikian walau di mana dan bila dia berpeluang menyampaikan ucapan pilitiknya.

Kerajaan UMNO-BN adalah Kerajaan Pilihan Rakyat. Nuar Berahim sentiasa berusaha merekayasa tuduhan demi tuduhan dalam ucapan-acapan siri konspirasinya sejak sekian lama.

Untuk mencapai hasratnya Nuar Berahim tidak segan silu memperalatkan isteri dan anaknya sendiri, di samping memperkudakan Parti Melayu Khawarij Pas dan sanggup diperkudakan oleh Parti Racist China DAP.


Rakyat sudah sedia maklum, bahawa parti PKR sudah berantakan dan hampir lumpuh keseluruhannya. Proses pemilihan parti itu baru-baru ini mempamerkan aksi-aksi ganas, penipuan, penyelewengan dan salahguna kuasa yang amat dahsyat.

Kini, hampir semua pemimpin kanan di peringkat atasan, negeri dan bahagian telah meninggalkan parti. Diikuti ramai ahli-ahli dan pemimpin cawangan keluar beramai-ramai sehingga parti itu dilihat hanya sebagai Kelab Keluarga Nuar Berahim dan kroni rapatnya sahaja.

Populariti Nuar Berahim bertambah, tetapi bukan sebagai seorang pemimpin yang berwibawa. Nuar Berahim semakin terkenal sebagai seorang politikus terbuang yang terpalit dengan berbagai-bagai skandal yang memalukan.

Rakyat semakin mengenali Nuar Berahim sebagai seorang yang suka berkonspirasi memburuk-burukkan pemimpin UMNO tanpa sebab. Nuar Berahim dilihat sangat jahat dalam merekayasa fitnah dan pembohongan tanpa asas dan bukti.

Namanya semakin popular sebagai seorang yang dituduh meliwat, Dia juga berkemungkinan dituduh melakukan hubungan seks dengan wanita China dalam bilik hotel kerana wajah lelaki dalam video tersebut sangat mirip dengan wajahnya.

Segala tingkahlaku buruk ini didedahkan dengan bukti yang jelas. Tetapi Nuar Berahim mengajak rakyat supaya tidak mempercayainya dengan berselindung di sebalik tuduhan konspirasi terhadap dirimya.

Paling akhir, sifat-sifat buruk Nuar Berahim terpancar dalam satu sesi sidang media di mana dia mempermain-mainkan pemberita. Nuar Berahim menggunakan berbagai-bagai cara untuk mengelak dari bekerjasama menjawab soalan dengan jujur dan bertanggungjawab. Malah menempelak dan menghina para pemberita yang berusaha melaporkan perkara yang benar.


Jelas Nuar Berahim terbukti seorang yang tidak bermaruah. Menggunakan media untuk berpolitik.

Lain yang ditanya oleh Pemberita, lain pula yang dijawabnya. YAB Dato' Seri Najib yang tidak ada kena mengena langsung dengan jam tangan Omega cuba dikaitkan.

Sidang media di atas adalah bukti Nuar Berahim hanya menyalak melolong dan menjerit retorik mengenai keadilan, ketelusan dan kebebasan media, tetapi dia sendiri yang menghina pemberita dan menggunakan media untuk politik peribadinya.

Kes jam Omega adalah simbol "keadilan ala Nuar Berahim". Nuar Berahim mencipta masalah peribadi tetapi mengajak rakyat membela dirinya. 

1 ulasan:

  1. NIK SURYANI ADALAH LAMBANG DAN PETANDA BAHAWA ANAK MUDA TIDAK BERSAMA NUAR BRAHIM. SEBALIKNYA KEBANYAKAN ANAK MUDA CENDERUNG BERJUANG MENEGAK KEBENARAN, MENGHAPUS KEPALSUAN. IRONINYA, NUAR BRAHIM TELAH DIKESAN SEBAGAI PEJUANG KEPALSUAN ITU DAN BELIAU TUMBANG DI TANGAN NIK SURYANI. SYABAS ANAK MUDA..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...