Followers

Jumaat, 29 Julai 2011

Nuar Berahim Merayu Pada Umi Hafilda...

video
Anugerah Istimewa Timbalan Presiden PAS Kepada Nuar Berahim

video
Kezaliman Nuar Berahim dan Penderitaan Umi Bermula
Siri pendedahan oleh umi Hafilda Ali

Umi Hafilda Ali terus menjelajah ke seluruh negar kerana memenuhi jemputan rakyat jelata.

Rakyat mahu mendengar dari mulut Umi sendiri mengenai pengalamannya dianiayai oleh Nuar Berahim yang pada masa itu sangat berkuasa sebagai Timbalan Perdana Menteri, Menteri Kewangan dan Naib Presiden UMNO .

Semakin banyak dan rancak pendedahan demi pendedahan ditunaikan, semakin banyak jemputan sehingga Umi tidak dapt memenuhi semuanya.

Dalam sesi pendedahan dan penerangannya, Umi menceritakan pengalaman peribadi yang dilaluinya secara terperinci. Pendengar tidak berganjak sehingga sesi Umi selesai.

Program pendedahan di seluruh negara ini akan berjalan secara berterusan dan matlamatnya hanya satu, iaitu menceritakan perangai buruk Nuar Berahim dalam banyak perkara.

Oleh kerana itu, semakin ramai berasa hairan, mengapakah Nuar Berahim masih tidak menyaman Umi sebagaimana yang dilakukannya sebelum ini.

Kesannya semakin ramai anak-anak generasi muda yang telah menolak permainan poitik kotor Nuar Berahim dan sekutunya PAS dan DAP. 

Pendedahan oleh Umi Hafilda secara berterusan itu menyebabkan ada pihak yang yakin, satu ketika nanti Nuar Berahim akan merayu pada Umi Hafilda supaya berhenti. Ini disebabkan Nuar Berahim tidak mampu menjawab walau sepatah kata di atas segala kebenaran yang disampaikan oleh Umi.

Pendita berpandangan walau apapun situasinya sekarang, Nuar Berahim sedang mengalami proses pereputan yang menuju kehancuran dirinya sendiri. Hanya masa yang menentukan.


1 ulasan:

  1. Ahmad Abdul Khair29 Julai 2011 10:23 PG

    Kpd Umi Hafilda...teruskan usaha anda menjelajah ke seluruh pelusok tanahair...jelaskan kpd orang ramai tabiat buruk lagi zalim Anuwar Iberahim yang sangat berbahaya kepada agama, bangsa dan negara.

    Anda sangat layak kerana anda dizalimi dengan begitu teruk sekali. Seluruh rakyat Malaysia memang bersimpati dengan anda.

    Allah sentiasa melindungi makhluknya yang benar.
    28 Julai 2011 10:50 PM

    Tanpa Nama berkata...
    saya sudah mendengar sendiri cerita umi. cuma saya menharapkan satu perkara daripada umi. tolong jangan sulami cerita anda dengan bahasa2 kesat dan kotor kerana itu akan menjadikan umi lebih kurang sama seperti mereka. beceritalah dgn adab dan santun wanita melayu kerana saya percaya itu akan membuat orang lebih tertarik untuk mendengarnya sehingga ke akhir. saya pulang setelah umi mila memaki hamun. terkilan rasanya
    28 Julai 2011 10:53 PM

    usin berkata...
    sokong anon 10:53pm. org pompuan, kalau ckp maki hamun & mencarut nampak sgt buruknya. cerita je songsangnya anwar tp dgn bahasa yg sopan. hrp sgt anwar cepat2 reput. kesian rakyat m'sia dh pecah belah kerana manusia ni...
    28 Julai 2011 11:23 PM

    Penditakainsingkat berkata...
    Secara peribadi Pendita dah bercakap dan memberi pandangan kepada Umi seperti yang Anon 10:53 dan Usin sebutkan.

    Pada pandangan Pendita, sudah banyak juga bahasa2 dan istilah2 yang telah tidak disebut oleh Umi kebelakangan ini.

    Marilah kita berdoa agar Umi dapt teruskan perjuangannya dengan penampilan bahasa yang kita harapkan.
    28 Julai 2011 11:37 PM

    Tanpa Nama berkata...
    Kalau lu orang dalam keadaan UMI pun, gua rasa lu juga akan punya perasaan marah yang teramat dalam, be fair to UMI sedikit

    Tapi elok juga kalau umi boleh kurangkan bahasa carot marot ni, rakyat dah faham penderitaan yang UMI alami

    Gua jadi teringat apabila UMI kata Anwar tuduh UMI gilakan Anwar !!

    Tapi sekarang gua jadi terfikir, sebenarnya siapa gilakan siapa, Kalau tengok dua dua nya ni, gua punya firasat mengatakan Anwar yang gilakan UMI, almaklumlah, UMI tu kan gebu dan putih melepak !!! Ramai jejaka mengidamkannya !! maaf ya UMI, bergurau !!!!
    29 Julai 2011 8:28 AM

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...