Followers

Rabu, 2 Mac 2011

Parti China DAP Tak Risau PAS kalah, Tapi Sangat Takut Jika Umat Islam Tidak Berpecah-belah


Parti China DAP begitu gigih mengajar Parti Melayu Pas menyalak..
(grafik ehsan Media Permatang Pauh.blogspot)

Parti Melayu Pas telah hilang tumpuan. Inilah kesan kehilangan maruah dan terpaksa menanggung malu atas kekalahan demi kekalahan di PRK Bagan Pinang, Galas dan Tenang.

PRK Merlimau dan Kerdau menyaksikan Parti melayu Pas dan Gerombolan Pakatan Haram semakin menghampiri kemusnahan dan menunggu masa untuk masuk ke zon pupus.

Penolakan rakyat  berlaku berterusan terhadap Gerombolan anti nasional ini. Bangsa Melayu yang juga umat Islam telah muak dengan slogan kosong dan retorik agama yang dimainkan oleh Pas. Manakala kaum China berasa takut dengan pendekatan membakar sentimen api perkauman DAP dan PKR hanya tinggal nama sahaja lagi dan semakin dilupakan.

Pertembungan sekali lagi Pas dengan UMNO-BN di PRK Merlimau dan Kerdau dengan jelas membuktikan Parti Melayu Pas telah hilang fokus dan strategi menawan pengundi menjadi kucar-kacir.

Sepatutnya Pas memberi perhatian utama terhadap pengundi-pengundi dengan menerangkan sejelas-jelasnya wawasan parti mereka. Pengundi ingin tahu apakah yang dapat ditawarkan oleh Pas sekiranya undi mereka diperlukan.

Malangnya Pas tidak memiliki apa-apa yang munasabah yang mampu ditawarkan atau sekurang-kurangnya sebagai janji manis bagi mengatasi UMNO-BN. Tawaran Parti Melayu Pas sangat penting untuk menawan hati pengundi kerana dalam masa yang sama. rakyat sudah sedia maklum mengenai hasil kerja UMNO-BN yang tidak perlu dijelaskan lagi.    

Sebaliknya Pas mengekalkan tabiat lamanya menabur firnah, menyelewengkan fakta, mencipta isu dan cerita rekaan. Ini menyebabkan rakyat menjadi bertambah jauh dan menganggap Pas serta Gerombolan Pakatan Pembangkang sebagai Musuh Rakyat yang perlu dihindarkan.

Akhirnya, Pas mengambil pendekatan baru dengan mengabaikan pengundi-pengundi tetapi memberi tumpuan kepada UMNO-BN sepenuh masa. Mereka menubuhkan unit khas di bawah Regimen Gerombolan Haram yang dinamakan Skuad Kamera.

JASIN, 28 Feb: Jentera Pakatan Rakyat di Merlimau menubuhkan Skuad Kamera bagi memantau setiap kempen Umno BN yang didakwa berunsur ugutan kepada pengundi.

Pengarah Pilihan Raya PAS PRK Merlimau, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman berkata, skuad ini telah menerima arahan semalam dan akan melaksanakan tugas mereka bermula hari ini.
Menurutnya, skuad ini akan mengekori ke mana sahaja pemimpin Umno BN berkempen dan mengambil gambar serta merakam pergerakan mereka.
Pada pandangan Pendita, Skuad ini hanyalah gimmik politik murahan Gerombolan Pakatan Haram sahaja. Mereka hanya ingin menyampaikan mesej kepada orang ramai  bahawa UMNO-BN dikatakan merasuah dan mengugut pengundi. 

Pas dan gerombolan Pembangkang tidak mampu lagi untuk berbohong, menipu dan memperdayakan pengundi. Mereka kehilangan modal politik yang berasaskan pembohongan kerana rakyat telah bijak menilai. 

Semakin banyak pembohongan yang mereka sajikan, semakin terhakis hayat politik Gerombolan anti nasional yang menjadi musuh rakyat ini. 

Kegagalan Parti Melayu Pas kali ini memang telah diduga. Perancangan dan strategi kempennya tidak menampakkan kesungguhan. Unit geraksarafnya meneruskan kaedah yang bercanggah dengan amalan demokrasi. Mereka masih mengeluar dan mengedarkan risalah fitnah untuk mendapatkan undi.

Pas tidak dapat lari dari berhadapan dengan kekalahan sekali lagi. PKR dan DAP akan menumpang sama keruntuhan yang pasti berlaku kepada pakatan mereka.

Bagaimanapun, DAP tidak risau Pas akan kalah, tetapi Parti China DAP ini amat takut sekiranya umat Islam tidak berpecah-belah 

...inilah yang sangat dikehendaki oleh Parti China DAP..


2 ulasan:

  1. Assalam Bro

    Sebab tu bangsa cina dan india dah mula kurang ajar dan besar kepala sebab melayu/Islam berpecah. Segala tindak-tanduk mereka menjurus kearah kehancuran orang Melayu/Islam pun disokong oleh orang Melayu penganut parti PAS asal dendam berbalas jika dapat menghancurkan UMNO.

    BalasPadam
  2. Benar pandangan Sdra ajai62,

    Paling penting bangsa Melayu-Peribumi harus menyedari hakikat bahawa DAP sangat berhasrat memusnahkan Perlembagan Persekutuan.

    Perlembagaan inilah yang menjamin hak istimewa pribumi, bahasa, agama, adat resam dan institusi raja.

    Mereka lupa bahawa Perlembagaan ini jugalah yang menjamin kaum mereka dan agama serta adat istiadat dan budaya mereka di bumi ini terjamin dengan baiknya.

    Semua ini akan hilang musnah jika Perlembagaan Persekutuan dapat ditukar dengan Perlembagaan Malaysian Malaysia ciptaan DAP.

    Generasi muda Melayu-Pribumi harus menyedari hakikat bahawa Perlembagaan Persekutuan bukan dicipta oleh bangsa Melayu sendirian tetapi digubal bersma dengan kaum China dan India serta dipersetuju8i bersama.

    Sebab itulah pemerintahan UMNO-BN selama 52 tahun, tidak sama sekali meminggirkan kaum China dan India, malah kaum China yang paling banyak mengaut kekayaan ekonomi. Sedangkan bangsa Melayu-Pribumi masih jauh ketinggalan dan perlukan pembelaan berterusan.

    Cuma sekarang ini DAP sengaja memainkan sentimen tidak puas hati kerana berpendapat kaum China tidak sepatutnya berada di bawah kuasa bangsa lain.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...