Followers

Ahad, 26 Jun 2011

Polis Mula Bertindak, Rakyat Semakin Gembira, Nuar Berahim Bertambah Resah


KUBANG PASU, 25 Jun: Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kerajaan Umno BN sangat bimbang dengan lapan tuntutan Bersih 2.0 sehingga meningkatkan usaha menyekat rakyat hadir ke himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini.(Sumber Harakahdaily)

Apabila pihak berkuasa mula bertindak, rakyat berasa gembira. Keyakinan rakyat pada kerajaan semakin bertambah. Seluruh rakyat tahu bahawa pihak berkuasa sedang melakukan yang terbaik untuk menjamin keselamatan, keamanan dan kesejahteraan untuk semua.

Kerajaan Malaysia hari ini adalah Kerajaan Pilihan Rakyat hasil dari pilihanraya dan proses demokrasi yang terbaik di rantau ini. 

Bagaimanapun pihak gerombolan pakatan pembangkang yang diketuai oleh Nuar Berahim tidak senang hati dengan apa yang sudah dicapai dan dinikmati oleh rakyat Malaysia.

Nuar Berahim ingin mencapai hasrat dirinya dan menggunakan rakyat dengan cara mengubah persepsi terhadap SPR dan pilihanraya.

Kini seluruh Rakyat terutama generasi muda sentiasa peka dan menyedari bahawa kerajaan tidak bertindak zalim dan tidak membelakangkan undang-undang.

Rakyat juga tahu bahawa seluruh proses pilihanraya di negara ini telah dijalankan dengan sebaik-baiknya sehingga gerombolan pakatan pembangkang berjaya menawan 6 buah negeri.

Ramai yang berpendapat bahawa Nuar berahim terpaksa mengadakan demonstrasi besar-besaran sebagaimana mereka pernah lakukan pada tahun 2008, kerana percaya kaedah itu dapat menambah undi.

Senario 2008 amat berbeza dengan hari ini. Rakyat pada ketika itu agak keliru dan kecewa dengan pentadbiran Pak Lah yang sangat lemah.

Tetapi hari ini, DS Najib telah berjaya menterjemahkan bentuk pemerintahan dan pentadbiran yang dikehendaki oleh rakyat. DS Najib berjaya memahami keinginan rakyat semua peringkat dan melaksanakan transformasi yang berasaskan kepada mendahukukan rakyat.

Kejayaan DS Najib adalah ancaman yang sangat besar kepada cita-cita Nuar Berahim untuk menipu dan terus membohongi rakyat dengan retorik dan putar belit yang semakin membosankan semua pihak.

Penahanan beberapa orang pengikut gerombolan pembangkang yang cuba melakukan kegiatan menghasut merupakan tindakan yang sangat diharap-harapkan oleh rakyat.

Walau apapun yang akan diperkatakan oleh Nuar Berahim dan kuncu-kuncu gerombolannya, rakyat lebih maklum bahawa SPR dan proses pilihanraya di negara ini semakin baik dan dikagumi oleh negara-negara luar termasuk wakil-wakil negara maju.

Pilihanraya dan prosesnya adalah untuk memenuhi harapan dan kehendak rakyat bukan untuk memenuhi nafsu puak-puak atau individu tertentu.

Apabila polis mula bertindak, seluruh rakyat berasa amat gembira tetapi Nuar Berahim menjadi semakin cemas.

 comments:


enalrahim berkata...
Salam sahabat, Telah link dengan Tenggara is Southeast dan terima kasih kerana linkkan saya.



5 ulasan:

  1. Salam Pendita,
    Waduhhh...seantero blog keluar gambar saya. Boleh jadi calon ganti Hisham ni.

    BalasPadam
  2. Assalam Bro

    Bukan pasal kerajaan UMNO/BN takut dengan tuntutan Bershit tu tapi kerajaan ikut kemahuan majoriti rakyat yang tidak mahu manusia yang tidak berotak yang menyokong Anwar menghancurkan keamanan Negara... ISA kan aje mereka tu... Rakyat akan sokong kerajaan kalau kerajaan berani bertindak.

    BalasPadam
  3. Kebanyakkan bangsa Melayu adalah bangsa yang beragama dan memiliki moral yang tinggi tetapi..
    Bangsat Melayu yang mengiakan Bershit 2.0 adalah melayu kelahiran puki babi pewaris aljuburi keturunan wali selipar parti Dapkrppashit.

    BalasPadam
  4. Rakyat sememangnya mau kerajaan yang penyayang, mesra dan mendahulukan rakyat.

    Rakyat juga mahu kerajaan tegas dalam hal menjaga ketenteraman, keamanan dan kesejahteraan.

    Rakay akan berasa kecewa jika kerajaan yang mereka pilih gagal memenuhi keinginan rakyat yang mahukan negara ini dijaga sebaik mungkin.

    Rakyat memilih kerajaan sekrang melalui pilihanraya yang sah, bukan melalui demonstrasi tepi jalan, tepi longkang. Bukan melalui maki hamun, sepak terajang polis, rekayasa fitnah.

    Rakyat kita bermaruah. Maka kerajaan kena jagalah mandat demi maruah rakyat yang memilihnya.

    BalasPadam
  5. siapa2 yg menyokong bershit adalah penghianat islam bangsa dan negara...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...