Followers

Khamis, 30 Disember 2010

SUK: PAS Mahu Lantikan Berdasarkan Politik













 Pas dan Pakatan Pembangkang terus menganggu Perkhidmatan Awam


KUALA LUMPUR, 29 Dis: Tindakan kerajaan pusat melantik Datuk Khusrin Munawi sebagai setiausaha kerajaan (SUK) negeri Selangor membuktikan bahawa Umno lebih pentingkan politik mereka dari menjaga kepentingan rakyat negeri itu.

Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad (gambar) ketika diminta mengulas isu perlantikan itu berkata, semua orang yakin dan percaya bahawa kemasukan Khusrin tidak ada maksud lain melainkan untuk menggagalkan segala usaha yang dirancang oleh kerajaan Pakatan Rakyat negeri itu.....

Pas bukan sahaja membelakangkan semangat faderalisme, tetapi juga merupakan percubaan PAS  mensabotaj Perkhidmatan Awam dengan cara cuba campurtangan dan merampas kredibiliti dan akauntibiliti yang telah digariskan oleh Perlembagaan Persekutuan

Sebabnya amat mudah, Pas sudah mula terasa begitu gentar dan hilang keyakinan untuk menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 yang mereka percaya akan berlaku awal tahun hadapan.

Pas bukan sahaja tidak menghormati Sultan dan Rakyat Selangor, malah mensabotaj keinginan Rakyat yang mahukan sistem pentadbiran yang mendahulukan Rakyat serta amalan demokrasi hidup subur di negara ini. 
usaha kerajaan Pakatan Rakyat.

Khusrin adalah Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), yang dilantik sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor yang baru, berkuatkuasa 1 Januari.Beliau menggantikan Datuk Ramli Mahmud, 56, yang akan menamatkan perkhidmatan pada 31 Disember ini.

Khalid Samad yang juga Yang Dipertua PAS Shah Alam tidak berada pada kedudukan yang melaykkannya memberi nasihatk supaya Khusrin menolak perlantikan tersebut. Tetapi beliau wajar menasihatkan Khalid Ibrahim supaya menghormati Perlembagaan Persekutuan serta Sultan Selangor, jika beliau bermaruah.

Pas dan sahabat-sahabat pakatannya akan terus menjadi musuh rakyat negeri Selangor dengan tindak-tanduk anti nasional yang mereka tunjukkan semenjak berjaya menipu rakyat untuk memerintah Selangor.

Khusrin diterima baik oleh rakyat selama beliau berkhidmat dengan JAIS kerana begitu tegas dan dedikasi menjalankan amanah yang diberikan kepadanya. Pas sememangnya memusuhi Khusrin yang dilihat mereka sebagai pebnghalang menggunakan mesjid dan surau untuk berpolitik. Misalnya berkitan dalam isu orang bukan Islam memasuki masjid yang pernah menghangatkan politik tanah air baru-baru ini.

Khusrin dilihat tidak berpihak kepada mana-mana parti politik dan banyak tindakannya khususnya berkaitan pentadbiran dan pengurusan hal ehwal agama di negeri itu dilaksanakannya mengikut ajaran Islam tanpa mengira parti politik.

Ketulusan dan sikap beramanah Khusrin tidak disenangi oleh Pas dan Pakatan Pembangkang. Mereka berharap Khusrin membelakangkan ajaran Islam dan mahu bersekongkol dengan mereka memanipulasi Rakyat Selangor.
Dengan kata lain, Pas dan Pakatan Pembangkang mahukan Jabatan Perkhidmatan Awam dikuasai dan mengikut telunjuk Parti Pembangkang sepenuhnya.

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...