Followers

Jumaat, 24 Disember 2010

100 Hari: Menjerat Leher Gerombolan Pembangkang

100 Hari: PAS Merayu Pada Najib PDF Cetak Emel

Initipati Ulasan Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dilihat lebih cenderung  kearah merayu kepada Perdana Menteri serta Timbalannya supaya jangan menyerang 'janji 100 hari Pakatan Rakyat' walaupun jelas janji itu tidak berpijak kepada realiti.

Mengulas kenyataan Datuk Seri Najib itu, Tuan Ibrahim berkata memanglah janji Pakatan itu kosong malah masih lagi belum pasti kerana tidak dapat menilai kemampuan sebenar dari segala aspek termasuk kemampuan ekonomi negara.
 
Beliau menyeru supaya Perdana Menteri dan timbalannya janganlah terus mempertikan janji Pakatan ini yang terpaksa dibuat diluar kemampuan Pakatan.
 
Mengaku bahawa Pakatan terpaksa menawarkan sogokan imbuhan RM500 kepada guru-guru untuk mengelakkan mereka dari terus memberi sokongan kepada Kerajaan.

Menurutnya, Pakatan Rakyat memang tidak berkemampuan melaksanakan janji 100 hari itu tetapi janji perlu ditaburkan sekarang untuk persediaan memancing undi orang ramai. 

Juga beliau secara tidak langsung melahirkan rasa kurang yakin Pakatan akan mendapat sokongan kerana Kerajaan semakin kuat berasaskan kepada perubahan pengurusan kewangan negara yang sentiasa dilakukan oleh BN dengan menghapuskan amalan rasuah, penyelewengan, pembaziran dan salah urus pentadbiran kerajaan di samping sistem mahkamah dan sistem keadilan bertambah cekap dan mantap.

Beliau turut mengakui bahawa perkara yang telah menjadi amalan Kerajaan di bawah UMNO-BN sama sekali tidak dapat dibuktikan  dalam pemerintahan Pakatan Rakyat di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Perak ketika Pakatan memerintah negeri itu. Sebaliknya penyelewengan, perompakan khazanah rakyat, kenaikan tarif air menjadi semakin berleluasa dan berlaku di hadapan mata rakyat.

Ulasnya lagi secara tidak langsung, rakyat perlu mengetahui, bahawa sebahagian besar janji Pakatan ini akan melibatkan Perubahan Perlembagaan Negara kepada Perlembagaan Rakyat yang lebih adil dan samarata bagi menepati konsep "Islamik Malaysia Malaysia"

Beliau mengakui bahawa usaha PAS untuk menghapus Felda Plantation bagi melibatkan peneroka dikalangan generasi kedua Felda memang sesuatu yang terpaksa dilakukan untuk mendapatkan undi dari umat Islam yang terdiri dari kaum Melayu walaupun hakikatnya Felda telah berjasa besar membela kehiidupan umat Islam dan sebahagian rakyat Malaysia pelbagai kaum. 

Beliau juga menyeru supaya rakyat tidak perlu bimbang untuk menukar kerajaan kepada Pakatan,  walaupun rakyat masih tidak nampak dan tidak yakin kerana tiada bukti. Beliau seterusnya merayu supaya rakyat menolak Pakatan di masa depan kalau Pakatan tidak tunaikan janjinya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...