Followers

Sabtu, 25 September 2010

Gerombolan Pakatan Pembangkang Cuba Menumpang Populariti Tun Mahathir


Nizar bin Jamaludin dan Nurul Izzah bt. Nuar Brahim cuba menumpang popilariti Tun Dr. Mahathir bin Muhamad.

Menurut Harakahdaily: 
  
KUALA LUMPUR, 24 Sept: Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Muihamad Nizar Jamaludin mendakwa Tun Dr Mahathir dikuasai otak perkauman manakala Nuzul Izzah Anwar pula mencabarnya berdebat ekoran dakwaan beliau Melayu akan hilang kuasa jika Pakatan Rakyat memerintah....

Nizar dan Nurul Izzah telah tersilap terjah!.

Seluruh Rakyat tahu bahawa samada Nizar Jamaludin atau Nurul Izzah, kedua-duanya sama sekali tidak layak untuk berdebat dengan Tun Mahathir. Usahkan berdebat, berbual sambil minum bah kut tea pun tak layak. Perbezaan antara Nizar dan Nurul Izzah dengan Tun Dr. Mahathir amatlah jauh sekali. Perbandingan mereka ibarat langit dengan bumi. Ibarat Dato' Seri Harussani dengan Nik Aziz. Ibarat P. Ramlee dengan Mat Sabu.

Tetapi persamaan Nizar PAS dengan Nurul Izzah PKR ibarat Nuar Brahim dengan Pembohong Besar.

Tun Dr. Mahathir adalah pemimpin yang sangat berjaya bagi seluruh Rakyat Malaysia selama 22 tahun perkhidmatannya, manakala Nizar Jamaludin hanyalah kuli dan budak suruhan DAP serta buah catur Nuar Brahim. Manakala Nurul Izzah hanyalah sekadar budak perempuan yang sudah rosak akhlak politiknya di bawah bimbingan Nuar Brahim iaitu bapanya sendiri yang kini sedang kelemasan dalam perbicaraan kes meliwat.

Keinginan menawarkan diri berdebat dengan Tun Dr Mahathir dibuat bukanlah kerana mereka mampu menyanggah pandangan negarawan ulung itu, tetapi lebih kepada ingin menumpang popularitinya. Dengan berbuat demikian mereka berharap rakyat akan terpesona dan menganggap mereka hebat kerana berani mencabar Tun Dr Mahathir. Itu sahaja.


Nizar memang diketahui umum sebagai ahli politik dari parti PAS yang sangat menyanjung perjuangan cauvinist-racist DAP. Dia secara sedar merelakan diri menjadi haiwan tunggangan DAP dan sanggup menjadi boneka untuk membantu DAP menghakis kuasa politik Melayu-Bumiputera. Tetapi rancangan Allah lebih baik dari rancangan Nizar, Lim Kit Siang dan Nuar Brahim.

Nizar secara luar biasa mendakwa Tun Dr Mahathir sebagai bersifat perkauman. Tentulah dakwaan ini tidak benar kerana seluruh Rakyat tahu bahawa Tun Dr. Mahathir telah berjaya menyatukan pelbagai kaum yang berlainan kepercayaan dan adat resam. Ditambah pula dengan kejayaan Tun membangunkan negara dan meningkatkan taraf hidup rakyat dalam segala bidang. Kini segala pencapaian tersebut disambung pula oleh DS Najib dengan menambahbaik kaedah yang sedia ada.



Manakala Nurul Izzah pula, sama seperti bapanya Nuar Brahim, sangat takut jika rakyat akan mengenepikan cita-cita peribadi keluarganya dan akhirnya akan dipinggirkan begitu sahaja. Meniru perangai songsang bapanya, Nurul Izzah terlalu biadap menuduh Tun Dr Mahathir sengaja menggunakan Perkara 153 dalam Perlembagaan Negara untuk menakut-nakutkan rakyat.

Pandangan kelas rendah Nuru Izzah ini tidak benar kerana seluruh Rakyat tahu bahawa Perlembagaan yang digunakan sekarang inilah yang menjadi faktor yang memajukan negara dan membangunkan rakyat semua kaum. Perlembagaan inilah yang telah menjamin kesejahteraan hidup dan hubungan antara kaum terpelihara, kebebasan beragama, penggunaan bahasa ibunda dan peluang meningkatkan taraf hidup.

Sebenarnya, Nurul Izzah sama seperti bapanya, sangat takut jika Rakyat terus menyayangi Tun Dr. Mahathir, mengasihi DS Najib serta meyakini UMNO dan BN. Jika ini terus berlaku, Nurul Izzah sudah dapat menghidu satu mala petaka yang besar akan menimpa keluarganya. Kerana itu dia cuba menonjolkan dirinya  dengan cara menumpang populariti Tun Dr. Mahathir.

Seluruh Rakyat telah perasan dan nempak dengan jelas bahawa perlakuan Nizar Jamaludin dari parti politik Pas dan Nurul Izzah dari parti politik PKR samalah seperti menggali kubur bangsanya sendiri. Berpolitik tetapi tidak berpendirian. Berpolitik tetapi menjadi dalang menghancurkan kuasa bangsa sendiri.

Nizar dan Nurul Izzah mengharapkan undi Melayu-Bumiputera tetapi dalam masa yang sama membantu DAP yang racist-cauvinist mencapai agenda mereka mengambilalih kuasa politik untuk menguasa segala-galanya di negara ini.

Dalam tegurannya YBhg. Tun Dr. Mahathir mendakwa, walaupun menteri besarnya Melayu dari PAS iaitu Muhamad Nizar tetapi kerajaan itu dikuasai oleh DAP.


Nizar berkata, kenyataan sebegini adalah jelas dari otak perkauman Mahathir.


"PAS bertindak secara Islam untuk mendapatkan dari Umno yang perkauman untuk menyelematkan Malaysia," kata Nizar.


Jelaslah bahawa PAS percaya "menjadi haiwan tunggangan DAP" itu adalah tindakan cara Islam.

Nurul Izzah pula bercakap mengenai keadilan, kebebasan bersuara, agihan ekonomi, perkauman, yang kesemuanya hanyalah mengulangi retorik bapanya yang tak berkesudahan dan semakin tersisih dari rakyat.

Jika Nizar PAS sanggup memperalatkan Islam sebagai alat politiknya, maka Nurul Izzah PKR sanggup mempermainkan emosi rakyat untuk menyelamatkan Nuar Brahim...bapanya.

Itulah sifat Gerombolan Pakatan Pembangkang yang semakin dikenali oleh Rakyat.

1 ulasan:

  1. Kedua-kedua keldai ini harus kita jinakkan dgn memberikan makanan dari sumber BABI dan TAHI supaya mereka terus mabuk kuasa.......

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...