Followers

Jumaat, 24 September 2010

PKR Semakin Cenderung Ke Arah UMNO

Tahniah DS Najib!! Tahniah Dato' Harussani!!
Akhirnya nasihat Dato' Seri berdua telah didengari oleh PKR.


Setelah berasa letih mempermain-mainkan emosi rakyat...PKR telah beransur-ansur sedar perbuatan itu salah.dan tidak bermoral.

Setelah berhempas-pulas berbohong dan menyebarkan fitnah...PKR sudah mula bermuhasabah kerana mendapati perbuatan itu tidak beretika.

Setelah sekian lama bergelumang dengan sikap keji dan tidak bertamadun...PKR akhirnya mengaku bahawa mereka tidak bermaruah dan beramal dengan kaedah politik yang jijik.

Sumber: Harakahdaily


Hentikan kritikan terhadap individu bertanding
Yahya Sahri  


Presiden parti KEADILAN di gesa supaya segera mengeluarkan arahan agar jangan ada sesiapa dari kalangan ahli parti baik yang bertanding ataupun tidak; baik yang berjawatan atau tidak ; mengeluarkan kenyataan dalam apa jua media khususnya  menyentuh personaliti calon-calon yang bertanding merebut jawatan dalam parti bulan November akan datang.

Hal ini amat penting bagi menjaga keharmonian kempen masing-masing. Jika pun mereka mahu memberikan komen, maka ia harus dilakukan dalam kerangka atau platfom parti.

Jangan gunakan media atau jangan respon terhadap media jika ada isu yang berkaitan dengan personaliti seseorang. Tidak wajar seseorang memberi komentar terhadap prestasi seseorang yang lain dalam media yang boleh memberikan pelbagai tafsiran kepada umum. Tindakan sedemian serupa dengan membuka pekung di dada. Ia tidak ubah seperti membuka pintu rumah seluas-luasnya untuk pencuri masuk.


Setelah menyedari hakikat sebenar bahawa PKR berjuang di atas landasan yang salah, menggunakan pendekatan yang tidak bermaruah...akhirnya mereka kembali merujuk kepada budaya politik yang diamalkan UMNO selama ini.

Mereka tidak merujuk kepada fatwa Nik Aziz. Tidak juga mengambil contoh Lim Kit Siang atau kata-kata hikmat Karpal Singh. Mereka langsung tidak pedulikan jeritan batin Anwar Ibrahim yang berapi-api dan membakar semangat memberontak.

Mereka kembali kepada laungan keramat pemimpin-pemimpin UMNO sejak berzaman...menggali semula kepada nasihat Harussani yang digelar anjing UMNO...menoleh kembali kata-kata guru-guru agama dan pemimpin agama yang tidak melacurkan Islam untuk politik.

Rakyat sedang memerhatikan mereka.
Manakala mereka sudah semakin hilang dari hati Rakyat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...