Followers

Selasa, 5 Oktober 2010

Rakyat Terkejut Beruk! Harga Air Naik Melambung

 Reuters, CNN news, bloomberg...dirty water supply -


Gerombolan Pakatan Pembangkang bertindak zalim terhadap rakyat Negeri kedah dan Pulau Pinang yang mengundi PAS dan Pakatan Pembangkang kerana menzalimi mereka dengan cara menaikkan harga air di negeri itu. Di Kelantan pula rakyat sukar mendapat bekalan air walaupun hanya bekalan air berkarat yang mampu dibekalkan oleh Partai Islam Semalaysia itu.

Rakyat terkejut beruk kerana inilah rupanya konsep negara berkebajikan yang dijeritkan oleh ustaz-ustaz penceramah politik Pas dan reformis PKR selama ini.

Paling melucukan MB Gerombolan Pakatan Pembangkang di Kedah, Azizan menuduh kerajaan BN dahulu yang bersalah kerana tidak menaikkan tarif air dan ini menyebabkan kerajaan hamPAS dimarahi kerana menaikkan tarif air. Rakyat ditipu mentah-mentah kerana semua orang tahu kenaikan harga Air adalah di bawah tanggungjawab dan kuasa kerajaan Negeri.

Rakyat Kedah pening kepala dan berasa amat menyesal kerana dihukum dengan kenaikan tarif air di Kedah yang terlalu tinggi sehingga 27 peratus. Dasar kerajaan Pas Kedah menzalimi rakyat ini rupa-rupanya telah dimulakan dengan usaha membebankan rakyat, terutama mereka yang berpendapatan rendah.
UMNO-BN tidak pernah naikkan tarif semenjak 1993 iaitu selama 17 tahun kerana dasar rakyat didahulukan telah lama diamalkan oleh UMNO-BN yang begitu prihatin dan tidak mahu rakyat terbeban. Berbeza dengan dasar Gerombolan Pakatan Pembangkang yang menjadikan rakyat hanya untuk mendapatkan undi secara pembohongan dan janji palsu.


Rakyat Kedah, Pulau Pinang seluruh rakyat Malaysia mula berasa takut kerana baru dua tahun Gerombolan Pakatan Pembangkan memerintah beberapa negeri, tetapi rakyat telah hidup dalam keadaan sengsara, dizalimi dan tidak mendapat keadilan seperti yang dijerit-jeritkan selama ini.

Gelombang Rakyat Menghukum Pas, DAP dan PKR semakin meluap-luap.

Kalau dahulu Gerakan Rakyat berjaya menghalau Gerombolan Pengganas Komunis, kini seluruh rakyat bersama UMNO-BN berpadu menolak Gerombolan Pakatan Pembangkang


Anda mungkin meminati:


Maki Berapi-api tapi ikut contoh dasar UMNO-BN juga
Najib terus mara ke hadapan
Pas Kedah Bakal Lingkup
Ceritalah: majalis bersama 250 veteran UMNO

2 ulasan:

  1. Dah berkuasa baru tahu susah nak perintah negeri,sebelum ni komplen memang senang...

    BalasPadam
  2. PAS,DAP.PKR memang celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka, celaka.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...