Followers

Ahad, 10 Oktober 2010

Pas Nak Tingkatkan Islam Dengan Menambah Solat dan Khutbah Jumaat Diadakan Setiap Hari

...kesiannya pengikut-pengikut yang terpengaruh
...DAP gelak dan bertepuk tangan melihat gelagat PAS bodohkan pengikutnya

Hanya Solat Jumaat, Solat Sunat Aidilfitri dan Aidil Adha sahaja yang ada KHUTBAH.
Pas terpaksa guna KHUTBAH solat jemaah untuk AGENDA POLITIKnya.

PeristiwanPAS sangat marah kepada SPR kerana tarikh pengundian pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas pada 4 November membuktikan sikap PAS sebenar yang suka memperalat agama Islam.

PAS berharap SPR menjadikan hari sabtu 6hb November sebagai hari membuang undi dengan alasan hari Sabtu adalah cuti umum.


Bagaimanapun, PAS sememangnya terkenal memutar-belitkan isu untuk kepentingan parti. SPR aklan tetap disalhkan dan kerajaan serta UMNO akan dituduh bersekongkol kalau tarikh yang dikehendaki oleh PAS tidak termakbul.

Sekiranya SPR pilih hari minggu, PAS akan menuduh UMNO-BN mengkhianati orang kristian yang hendak ke gereja. Jika SPR memilih hari Jumaat pula, ustaz-ustaz politik PAS dengan lidah yang faseh akan menabur dan sebarkan fitnah mengatakan UMNO-BN sengaja menzalimi orang Islam hendak menunai solat Jumaat.


Perkara ini disahkan sendiri oleh kenyataan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bahawa beliau menyifatkan tarikh 4 November yang jatuh pada hari Khamis sebagai boleh menimbulkan rasa marah rakyat kerana ia adalah hari bekerja.
Sumber harakahdaily


PAS berharap hari mengundi diadakan pada hari Sabtu 6hb Nov, kerana mereka hendak menukar dan menggunakan MIMBAR KHUTBAH Solat Jumaat pada 5hb November sebagai PENTAS POLITIK.

Kalau boleh PAS ingin luluskan cadangan supaya solat Jumaat diadakan pada tiap-tiap hari di Kelantan dan Kedah.

Antara kaedah berpolitik amalan PAS adalah mempopularkan  SOLAT POLITIK dan sanggup menukar fungsi MIMBAR sebagai PENTAS Politik mereka.


Anda juga meminati:

  1. Pas Paksa Rakyat Tutup Mata Dengan Isu Nasional
  2. Pas Kelantan Semakin Ditolak Kerana Pemimpinnya Rasuah dan Rampas Hak Rakyat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...