Followers

Rabu, 17 Ogos 2011

Nizar Pengkhianat Rakyat Buat Kerja Bodoh Lagi di Perak..


Salah satu cara komunis mempengaruhi orang ramai untuk menjatuhkan kerajaan yang sah adalah dengan cara menimbulkan kebencian terhadap Polis dan Tentera. Apabila orang ramai tidak lagi hormat pada pasukan keselamatan, maka senanglah diatur pelbagai bentuk demonstrasi, rusuhan, tunjuk perasaan, perhimpunan haram dan segala macam aktiviti keganasan yang di luar undang-undang.


Ini bersamaan dengan fahaman Khawarij yang menghasut umat Islam menentang pemerintah dan pihak-pihak yang tidak disukai oleh kumpulan itu. Maka gabungan PAS-DAP adalah juga merupakan gabungan yang berusaha keras untuk meningkatkan rasa kebencian orang ramai terhadap Polis tanpa sebab yang wajar. 


Tindakan Nizar Jamaludin dan kuncu-kuncu gerombolan pembangkang yang menyaman Datuk Zakaria menyebabkan rakyat bertambah marah dan benci terhadap gerombolan pakatan pembangkang kerana mereka mempermainkan Undang-Undang Tubuh Kerajaan negeri Perak, perlembagaan Persekutuan dan Peraturan Tetapo Dewan Undangan Negeri.

IPOH, 16 Ogos: Adun Pakatan Rakyat Perak menggesa Timbalan Ketua Polis negeri, Datuk Zakaria Yusof menarik balik kenyataan terhadap mereka dan memohon maaf kepada rakyat.
Gesaan itu dibuat oleh Adun Pasir Panjang, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin yang mewakil semua Adun Pakatan Rakyat di dalam laporan polis di Ibu pejabat Polis Daerah Ipoh, di sini, hari ini.
“Maka dengan ini, saya gesa Datuk Zakaria menarik balik kenyataannya terhadap kami wakil rakyat dan memohon maaf kepada rakyat dan kami wakil rakyat dalam tempoh bulan Ramadzan ini dan berhenti menjadi pekakas dan alat Umno BN.
“Jangan cemarkan nama baik PDRM dan pulihkan nama baik PDRM di kaca mata rakyat!” ujarnya yang juga AJK PAS Pusat dalam laporan polis itu.(Sumber: harakahdaily)
Pandangan Pendita:
Tidak ada sebab sama sekali Timbalan Ketua Polis Perak, Datuk Zakaria Yusuf memohon maaf pada mana-mana pihak malah beliau sepatutnya dipuji kerana menjalankan tugas dengan cemerlang dan meletakkan kepentingan rakyat sebagai keutamaan.
Datuk Zakaria sewajarnya memberi ingatan kepada semua ADUN Perak supaya menjaga adap, tata susila, kesopanan dan disiplin semasa berada dalam Dewan kerana Dewan adalah forum tertinggi yang digunakan untuk menyampaikan suara rakyat.
Ingatan itu membawa kepada kefahaman bahawa semua ADUN telah diberi mandat oleh pengundi dan diberi amanah untuk menyampaikan hasrat mereka dalam sidang DUN. Kerana itu semua ADUN perlu memiliki 'adap' yang bersesuaian semasa berada dalam dewan.
Pada setiap kali dewan bersidang, ADUN yang mewakili pembangkang didapati tidak berminat untuk berkelakuan baik. Mereka sering mempamerkan tingkahlaku yang biadap, tidak menghormati pihak lain, dan berusaha mengganggu perbahasan. Ini membuktikan parti pembangkang tidak menghormati sistem demokrasi dan sekaligus mendedahkan mereka adalah anti nasional, perkauman dan pengkhianat sistem berkerajaan yang sah.
Pendita mengambil kesempatan mengucapkan syabas dan tahniah kepada Datuk Zakaria dan seluruh anggota Polis dan Pasukan Keselamatan kita yang sentiasa menjaga kepentingan rakyat dan negara daripada diceroboh oleh pengganas berlesen ini.
Ahli-ahli dan penyokong PAS semakin meluat dengan kerja-kerja bodoh yang dilakukan oleh Nizar Jamaludin yang selama ini telah banyak kali memalukan umat Islam,  Bangsa Melayu dan rakyat Malaysia.

6 ulasan:

  1. Polis dan Tentera menjalankan tugas yang mulia menjaga keamanan, keselamatan dan ketenteraman.

    Kehidupan lebih bermakna apabila negara aman damai. Boleh cari rezeki, belajar, berniaga, menolong antara satu sama lain dan sebagainya.
    Pengkhianat negara tidak suka keadaan yang harmoni ini kerana mereka tidak dapat peluang.

    Sebab itu mereka musnahkan supaya mereka boleh terus menghasut, memfitnah dan menganjurkan keganasan dalam negara kita.

    Rakyat negara ini sudah bijak dan akan menolak kekejaman PAS yang merosakkan pencapaian kita kerana hendak menaikkan kuasa China DAP itu.

    17 Ogos 2011 7:50 AM

    Tanpa Nama berkata...
    Masa bn jadi pembangkang, lagi tak bertamadun..guna polis nak rebut kuasa..
    17 Ogos 2011 7:57 AM

    Adnan Pilah berkata...
    Setahu saya BN tak pernah rebut kuasa...3 DUN pembangkang yg keluar jadi Bebas pakatan dah tak cukup kerusi utk terus jadi kerajaan di Prk.

    BN memang dah ada 28 kerusi berbanding PAS hanya 6 kerusi pada masa itu.

    Yang saya faham, perampas kuasa sebenar ialah DAP, PKR dan PAS sebab mereka tidak bertanding sebagai satu parti sebagaimana UMNO-BN.

    Rakyat semua dah tahu hal ini, cuma pengikut membabi buta PAS yang masih membiarkan diri mereka ditipu oleh pemimpin PAS selama-lamanya.

    BalasPadam
  2. kami pengundi2 DUN 51 Pasir Panjang (Manjung Perak ) merasa menyesal yg teramat sangat kerana mengundi Nizar semasa PRU 12 dahulu...Sikap dan perangai nya tidak mahu berubah..Kami Kesal !!

    BalasPadam
  3. pukimak ko nizar,pasal kemalangan tu hari ko tak mampos, tak habis habis ko buat perangai,taubatlah jadilah insan muslim yang berhimah,ko tak takut hukum ALLAH ke,ko tak boleh menilai apa yang ko buat tu sempurna,orang ramai akan nilai ,jangan shok sendiri nanti ugama bangsa tergadai.

    BalasPadam
  4. Bn memang tak bertamadun gunakan polis tapi tak sampai lah berguling2 atas jalan raya macam filem hindustan, buat kotorkan baju saja, bukan Datuk Nizar nak tolong basuh pun,lain kali pakai steam roll untuk ratakan jalan raya bukan berguling2 macam budak kecil, yang itu bertamadun kah?

    BalasPadam
  5. Jangan kuatir..sama2 kita berpakat untuk mengundi BN dengan menyedarkan kaum keluarga & sahabat kita betapa sekarang berbanding dulu. Bukti dah ada..cuma sedarkan mereka & pi daftar undi. Kita pukul habis2an..semuanya demi nasib anak cucu kita & jangan kita gadaikan maruah agama, bangsa & negara. Sesungguhnya PAS itu pengkhianat BAngsa Melayu & Islam sebab DAP itu adalah anti-islam & PKR itu pemecah BANGSA.

    BalasPadam
  6. pakat -pakat mengundi bn dengan indon dan bangla

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...