Followers

Selasa, 9 Ogos 2011

PAS Terus Ajak Kakitangan Kerajaan Keluar Dari Ajaran Islam



Nampaknya Parti Melayu PAS terus menerus mengajak orang ramai terutama kakitangan Kerajaan keluar dari mengamalkan ajaran Islam yang sebenar. 


Pengumuman Kerajaan mengenai pemberian bonus setengah gaji dan bantuan khas RM 500.00 sempena Aidilfitri telah memberi peluang kepada Parti Khawarij-Komunis ini terus menghasut dan mengajak orang ramai membenci Kerajaan tanpa sebab yang munasabah.


Kajian menunjukkan semua Kakitangan Kerajaan termasuk yang menyokong PAS dan pembangkang, menyambut baik langkah kerajaan itu kerana atas apa alasan sekalipun, pemberiaan itu patut disyukuri dan bukannya dicaci.


Pemimpin dan pengikut Parti DAP yang bukan beragama Islam walaupun tidak memuji langkah baik kerajaan untuk rakyat, tetapi mereka pun tidak pula mencaci langkah yang diambil oleh Kerajaan itu. Jelaslah DAP memahami Islam tetapi PAS memperalatkan Islam.


Dengan ini semakin terbukti, PAS adalah sebuah pertubuhan politik yang beramal dengan fahaman Khawarij-Komunis yang bergerak dengan cara menghasut, menimbulkan perpecahan, kesangsian, sebagai dasar utama gerakan pertubuhannya.


KUALA LUMPUR, 9 Ogos: Pengumuman pemberian bonus setengah bulan kepada penjawat awam oleh Perdana Menteri dikhuatiri tidak membantu meringankan beban golongan berpendapatan rendah.

Bekas Presiden Kongres Kesatuan Sekerja (MTUC), Syed Shahrir Syed Mohamud berkata, para penjawat awam khususnya yang berpendapatan RM1,500 ke bawah mengharapkan pengumuman yang lebih baik.
"Kita tidak tahu jumlah sebenar sebab gaji berbeza-beza. Pengumuman ini terlalu umum.
"Kumpulan yang berpendapatan rendah misalnya gaji mereka RM1,000 mereka akan dapat RM500. Adakah ianya boleh menceriakan keluarga itu untuk menyambut hari raya?" soalnya ketika dihubungi Harakahdaily hari ini.
Beliau yang juga Ahli Majlis Pimpinan PKR dan Ketua Cabang Kelana Jaya turut berkata, penjawat awam khususnya mereka yang berpendapatan rendah dan sederhana mengharapkan jumlah yang lebih tinggi.


4 ulasan:

  1. sorang lg badut sarkas beraksi. x bagi salah, bagipun salah jugak. bengong...

    BalasPadam
  2. Bersyukurlah... ianya jauh lebih baik dari tiada langsung. InsyaAllah dengan bersyukur, akn bertambah lagi nikmat Allah.. mungkin dalam bentuk wang ringgit.. yakinlah

    BalasPadam
  3. Assallamualaikum,

    Alhamdulillah....cukup lah utk buat bayar zakat dan beli persiapan raya .

    Gaji kakitangan kerajaan tuh sama gak dengan habuan YB YB pembangkang terima.

    BalasPadam
  4. Sifat syukur itu lebeh penting dari jumlah wang yang di terima oleh kakitangan kerajaan. Dengan sifat syukur itu ...Insha Allah....akan membawa barakah dari wang yang di berikan oleh kerajaan...
    walaupun ia nya sedikit dari segi mata kasar. Apa lah erti jumlah ang besar jika tidak membawa barakah...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...