Followers

Isnin, 13 Jun 2011

DAP Berjaya Kuasai Tauke China dan PAS Tetap Jadi Ejen Pemusnah Yang Setia



Dipanjangkan penjelasan menarik dari blogger sahabat papagomo.com

Minyak Ron 95 tidak di naikkan dan sebaliknya Subsidi Minyak nelayan laut dalam di tarik balik serta subsidi minyak kepada Pengangkutan juga di tarik balik. Ikuti kenyataan Dato Seri Noh Omar:

"Nelayan laut dalam tidak lagi mendapat bekalan minyak pada harga super subsidi iaitu RM1.25 seliter, kata Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar

Beliau berkata sehubungan itu, pengusaha bot nelayan laut dalam kategori Zon C2 perlu membeli minyak mengikut harga di stesen minyak iaitu RM1.80 seliter. "Bukan sahaja nelayan Zon C2 yangkena beli minyak dengan harga RM1.80, lori, trak dan kontena yang berbentuk industri kena beli pada harga berkenaan,"

Gomo menyambut baik apa yang di lakukan oleh Kerajaan Malaysia dalam hal ini dan ini menjadi satu kepastian yang sepatutnya sudah lama di lakukan oleh Kerajaan Malaysia. Namun oleh kerana hal ini semakin keterlaluan maka keputusan kerajaan dalam menarik balik subsidi pada waktu ini adalah tepat sama sekali.

Namun yang tidak enak adalah suara suara sumbang dari pihak Pakatan Pembangkang yang cuba memanipulasi isu inin dengan menyatakan akan kenaikkan harga barang dan makanan ekoran subsidi minyak di tarik balik. Malah di katakan harga ikan akan naik kerana Nelayan Laut dalam terpaksa menampung kos lebih dalam mencari ikan di laut dalam.

Ni yang Gomo nak jelaskan kepada semua dan di harapkan anda semua dapat mengambil iktibar dan seterusnya menyampaikan kepada rakan rakan, sanak saudara dan sesiapa sahaja dalam menjelaskan isu Penarikan Subsidi minyak kepada Nelayan Laut dalam dan Pengangkutan.

Selama ini mereka Nelayan laut dalam mendapat harga Subsidi Minyak namun Harga ikan pun tetap MAHAL dan kadang kadang mereka menjual Ikan dengan harga yang melampau kepada peraih Ikan. Harga tersebut kemudiannya mejadi lebih mahal buat rakyat.

Mereka Nelayan laut dalam dapat harga Subsidi tapi mereka menjual nya pula ke negara Jiran dan ini berlaku sama sekali. Mereka membeli dengan harga subsidi dan kemudiaan nya menjual ke negara Jiran seperti Thailand, Indonesia, Filipina.

Mereka Nelayan Laut dalam dengan harga minyak Subsidi menangkap Ikan jauh di luar pesisiran laut Malaysia dan apakah anda semua ingat Mereka akan balik ke Malaysia dan menjual semua ikan yang di tangkap kepada Rakyat Malaysia? Ini TIDAK BERLAKU sama sekali kerana kebanyakkannelayan Laut dalam menjual Ikan yaang di tangkap kepada Negara Singapura kerana harga lebih tinggi berbanding Malaysia.

lagi satu Gomo nak nyatakan di sini, sentimen bahawa Kenaikkan harga Ikan akan berlaku di sebabkan penarikkan balik Subsidi Minyak adalah di setkan oleh Tauke Tauke Besar CINA yang memang menjadi agenda mereka dalam mendesak kerajaan Malaysia agar akur dengan kehendak mereka. Ini lah yang sebelum ini berlaku dalam isu Tong Ikan yang di wajibkan oleh kerajkaan untuk pemborong Ikan membeli Tong tersebut.

Mereka Tauke Besar Cina ini Berkomplot dengan Pakatan Pembangkang agar menaikkan sentimen Rakyat benci dan marah pada Kerajaan BN dan seterusnya rakyat akan di hantui dengan kenaikkan harga barang dan makanan. Ini modus operandi Tauke Cina dan ianya bukan setakat dalam penjualan Ikan tapi termasuk lah dengan barang barang lain.

Subsidi Minyak kepada Pengangkutan juga di tarik balik kerana bukan sahaja Lori membawa makanan yang perolehi subsidi tapi lori Simen, Lori Batu, Lori Pasir, dan macam macam jenis kenderaan berat pun perolehi subsidi minyak. Ini adalah satu hal yang patut kita halang kerana mereka ini Tauke Tauke Besar buat Projek yang mereka Untung besar dan tidak layak menerima Subsidi minyak yang sepatutnya Rakyat terima.


Namun demikian Pemberian super subsidi dikekalkan kepada kenderaan yang melibatkan kepentingan orang ramai seperti bas sekolah, teksi, individu yang membeli enjin bot sangkut dan sebagainya.

Lagi sekali Dalang dalam mencetuskan isu ini juga adalah terdiri dari Tauke Tauke Cina dan Pakatan Pembangkang yang nak memainkan sentimen BN Barang Naik kerana penggangkutan tidak dapat harga minyak Subsidi.

Ingatlah wahai rakyat Malaysia, mereka kaum Cina memonopoly serba serbi barang keperluan di dalam Malaysia dan ini menjadikan mereka kuat di tambah dengan sokongan Pakatan Pembangkang yang memainkan Strategi ini dalam menghasut rakyat membenci kerajaan Malaysia.

Percayalah jika menjelang Pilihanraya Harga Barang akan di naikkan oleh Pembekal tauke Tauke Cina ini dengan berbagai bagai alasan yang pastinya kesan nya akan menjerat Kerajaan dan seterusnya rakyat akan marah pada Kerajaan.

Kaum Cina sekarang ini 80% beralih kepada DAP dan Pakatan Rakyat dan ini yang menjadikan mereka mampu mengawal harga satu persatu dan yang akan mendapat kesan dari hal ini pastinya orang Melayu.

Ini Game mereka Kaum Cina dan Jangan lah kita marahkan Nyamuk sampai kelambu di bakar. Perhalusi setiap tindakan Kerajaan BN. Ingatlah BN sudah bertahun menjaga kebajikan Rakyat dan tidak pernah mengabaikan Rakyat Malaysia.

JAGA JAGA PERMAINAN TAUKE CINA DAN PAKATAN RAKYAT

Psssttt....tu hakikatnya, mereka kawal dan akan desak kerajaan....rakyat jangan emo tapi selidiki dari semua sudut.






1 ulasan:

  1. SENGAJA NAK CARI PASAL
    Sokongan penuh kaatas keputusan kerajaan menarik subsidi kapada kaum kapitalis yang berkira tamak haloba dan tak pernah cukup siang malam otak isi dengan rencana menindas orang Melayu.
    Tirisan dana rakyat tidak di maafkan lagi lagi olih kaum kaum ini.

    Pendita kain singkat saya SOKONG PENUH KESEMUA NYA ULASAN.TERIMA KASIH.OLD SCHOOL CAKAP HIT THE SPOT.
    arjuna waspada
    changkat lobak.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...