Followers

Rabu, 2 Februari 2011

Senang Beno Azmin Ali Berpolitik


Buku Jingga dengan hikayat retorik Nuar Berahim, bekas banduan yang menjadi Menteri Kewangan Pakatan Pembangkang Selangor itu, sudah ditolak oleh Rakyat. 

Kini tak siapa ambil peduli lagi dan tak siapapun berhajat nak beri perhatian. 

Banyak cetakan yang diedar kepada awam sudah menghuni bakul sampah sementara meneruskan perjalanan ke tempat pembakaran atau pelupusan.

Kini terkemut-kemut Azmin Ali menghidupkan semula hikayatnya supaya tidak terus dilupakan. Itupun hanya untuk ahli partinya yang boleh dibilang dengan jari sahaja.  

Azmin suami Samsidar Taharin itu menulis:


Pengumuman Perdana Menteri Dato’ Seri Najib Tun Razak bahawa kenaikan tol bagi Lebuhraya Karak dan Lebuhraya dibekukan serta pembatalan tol di persimpangan Salak dan Taman Connaught bermula Mei ini; adalah pengakuan dan penerimaan Barisan Nasional bahawa janji-janji di dalam Buku Jingga boleh dilaksanakan.

Ooo...kalau begitu banyak benarlah jani-janji dalam Buku Jingga itu yang boleh dilaksanakan, sedang dilaksanakan dan sudahpun dilaksanakan.

Lebih baik kuda tunggangan bekas banduan ini terus sahaja umumkan bahawa Kerajaan Barisan Nasional sedang melaksanakan Buku Jingga yang dicipta oleh Nuar Berahim. Jadi tak perlulah debat sebab sudah dilaksanakan. Dan Nuar berahim akan terus perasan dirinya sebagai hero rakyat.

Oleh itu rakyat tak perlulah bersusah payah pening kepala dalam PRU 13 memilih kerajaan kerana hasrat rakyat sudahpun tercapai. Kekalkan sahaja Kerajaan UMNO-BN yang ada dan bayangkan Nuar Berahimlah Perdana Menterinya walaupun pejabat di sungai Buloh. 

Alahai!, Senangnya Azmin berpolitik sebagaimana senangnya dia menternak isterinya Samsidar.
 

2 ulasan:

  1. Macam mana kita nak dengar cakap Azmin?
    Bontotnya pun dah ditutoh oleh Anwar.
    Bininya, Shamsidar pun dah dibalun oleh Anwar.
    Mangkok ayun betul ........

    BalasPadam
  2. yang bodoh pi buat buku jingga tu buat apa, PR cuma mampu mencadangkan sedangkan BN mampu melaksanakan sebab mereka sedang berkuasa... itu semua nak bagi mudah kerja BN, lepas tu rakyat kembali suka kat BN...rakyat tak ingat dah pasal buku jingga lagi bila dah dapat kemudahan... akhir kata, pilihlah pemimpin yang pandai bekerja, bukan sekadar pandai buat kertas kerja...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...