Followers

Khamis, 3 Februari 2011

Pesta Politik Murahan Parti Melayu Pas Di Mesjid Beraksi Lagi



Parti Melayu Pas sekali lagi ingin menjuarai pesta politik murahan pada hari Jumaat.


Parti China DAP sekali lagi dapat menonton percuma persembahan menarik umat Islam di bawah pengarahan Pemuda Pas.

Hari Jumaat adalah penghulu segala hari. Solat Jumaat adalah perhimpunan besar mingguan umat Islam. Hadir ke mesjid mendengar nasihat dan rangsangan dalam khutbah serta berpeluang berjumpa saudara Muslim yang lain, tingkatkan ukhwah dan persaudaraan. 
Tetapi kemuliaan dan kelebihan solat dan hari Jumaat tidak bermaksud begitu bagi Parti Politik Melayu Pas.
Sejarah penganjuran pesta politik murahan Pas berlaku pada hari Jumaat. Kebanyakan pesta politik menggunakan demonstrasi sebagai event utamanya. 
Peserta pesta itu adalah para jemaah yang menunaikan solat Jumaat dan penontonnya juga adalah para jemaah yang hadir ke mesjid. Walaupun mereka hadir dengan suci hati menunaikan tanggungjawab Islam tetapi dikotori dengan pesta yang dibawa oleh Parti Melayu Pas.
Pas menggunakan hari Jumaat dan Mesjid tempat solat Jumaat kerana mendapat audiens percuma. Modalnya hanya loudspeaker dan sepanduk. Kandungan pestanya ialah maki hamun kepada pihak lain dan tulisan caci maki di sepanduk. 
Suara lantang maki hamun dan sepanduk caci maki ini menghiasi mesjid orang Islam dan persekitarannya pada hari Jumaat. Natijahnya hanya untuk mengajak umat Islam bersatu dalam  meningkatkan emosi kebencian 
Sumber: harakahdaily
KUALA LUMPUR, 2 Feb: Gabungan parti politik dan Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang menamakan diri mereka sebagai  Himpunan Bersama Kebangkitan Rakyat Mesir akan membuat tiga desakan terhadap Amerika Syarikat, Jumaat ini.
Desakan itu akan dibuat dalam himpunan besar-besaran bagi menyerahkan memorandum kepada Kedutaan Amerika Syarikat selepas solat Jumaat 4 Februari ini.
Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Pusat, Suhaizan Kaiyat berkata, tiga desakan tersebut ialah menggesa Amerika berundur dari Mesir, tidak campur tangan dalam urusan rakyat Mesir memilih pemimpin mereka serta mendesak seluruh dunia memberi tekanan kepada Presiden Mesir, Husni Mubarak agar meletakkan jawatan.
"Kita mengajak seluruh rakyat untuk menyertai himpunan yang akan bermula di Masjid As-Syakirin KLCC selepas solat Jumaat...
Pengarah, Pelakon dan krew pesta ini akan melalak-lalak, menjerit-jerit dan melaung-laungkan kata-kata bersemangat, berapi-api dan meruapkan bulu roma. 

Tujuannya ingin mengaitkan kegagalan Mesir dan Tunisia mentadbir negara sehingga rakyat bangkit berdemonstrasi. Semoga dengan dakyah ini, para jemaah Solat  Jumaat di mesjid itu  akan terasa benci pula kepada Kerajaan Malaysia.

Jelasnya Para Pemimpin dan Ahli Parti Melayu Pas ini akan meneruskan aksi mereka. Manakala Para Pemimpin dan Ahli Parti China DAP sedang duduk-duduk depan tv menonton aksi dan pesta yang sangat menarik itu.


5 ulasan:

  1. Shut up la PAS. Kau tu pun barua Yahudi dan komunis. Ejen pemecah-belah umat Islam di Malaysia.

    Cermin diri dulu la mangkuk hayun.

    BalasPadam
  2. Apa bukti PAS Amerika campur tangan? Apa hak PAS memihak dalam urusan rakyat Mesir? Adakah PAS orang Mesir?

    Tidak kah PAS tahu ada pembangkang dan penyokong kepada Presiden Mesir dalam kekecohan ini? Tidak kah PAS tahu telah berlaku pertempuran antara dua pihak. Tidakkah PAS tahu mungkin pemimpin yang akan di cadangkan oleh rakyat Mesir adalah pihak yang di gemari Amerika.

    Oleh itu tentangang yang PAS buat kepada Amerika juga bermaksud sokongan kepada Amerika juga kerana boleh jadi pertukaran kuasa ini masih seseoarang yang pro Amerika.

    Sebagai orang muslim yang baik kita cuba cari jalan atau sekurang kurangnya berdoa semuga negara mereka aman.

    Mungkin PAS ni atau PR selalu tengok kalendar dan fikir apa aktiviti yang patut di isi supaya nampak sibuk. Tidak kira sejauh mana kebodohan aktivitinya.

    Satu kebencian aku pada PAS ialah selalu mereka ini membuat tindakan tindakan bodoh. Mungkin ahlinya orang yang berfikiran dangkal.

    BalasPadam
  3. SEJAK AKU KECIL DAN SAHINGGA USIA AKU DAH 46 TAHUN....APA YANG AKU PERHATIKAN PAS SERING MENGGUNAKAN MASJID SEBAGAI PLATFORM UNTUK MENGANGKAT DIRI DAN PARTI DI DEPAN KHALAYAK....MENCARI PUBLISITI MURAHAN DAN NAMA.TETAPI HAKIKATNYA MEREKA TIADA KEIKHLASAN,MEREKA TIADA IDEA,MEREKA TIDAK CERDIK.....TAK PAYAH NAK MENYIBUK DENGAN URUSAN NEGARA LUAR.....PANDANG DAHULU APA PERANAN PAS DI SINI UNTUK UMMAH DAN NEGARA....TAK PAYAH NAK BERETORIK DAN MENCARI PUBLISITI...RAKYAT SUDAH NAMPAK SEGALANYA...KEPADA YB-YB PAS DI LUAR SANA TU.....TOLONGLAH BUAT KERJA DAN SELAMI PERMASALAHAN RAKYAT...BERPOLITIK KETERLALUAN TIDAK MAMPU MENYELESAI MASALAH RAKYAT......TINGGALKAN LAH POLITIK UNTUK SEKETIKA DAN CUBA MELIHAT REALITI.........HAKIKATNYA RAKYAT DAH JELEK DAN LOYA DENGAN SEGALA PERLAKUAN PAS.....INI JELAS TERBUKTI DENGAN BEBERAPA SIRI PILIHAN RAYA KECIL YANG LALU........CUBA LAH BERMUHASABAH DIRI...DAN SAMPAI BILA PENGANUT PAS AKAN TERUS BERADA DALAM KEBODOHAN, KETOLOLAN .......PERCAYALAH RAKYAT SEDANG MEMERHATI KALIAN......RAKYAT SEDANG MENILAI TAHAP KECERDIKAN KALIAN.......DAN RAKYAT SEDANG MENUNGGU MASA DAN KETIKA BAGI MENGHUKUM KALIAN......TUNGGULAH PRU KE 13 NANTI.........


    ABE ZUL KELATE

    BalasPadam
  4. Sudahlah PAS Gua sudah tak caya dengan lu kesal gua pangkah sama lu dlm PRU12 dalam PRU13 Gua dan keluarga taubat tak mahu sokong lu lagi.

    BalasPadam
  5. PAS... Pasti Akan Sesak

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...