Followers

Ahad, 17 Julai 2011

Rakyat Patut Benci Polis Kerana Polis Adalah Penjenayah


PKR sedang dan akan terus mengatur strategi menanam kebencian supaya Rakyat marah, benci dan hilang kepercayaan kepada PDRM.

Naib Presiden PKR, N. Surendran dengan dibantu oleh R. Sivarasa, Lateefa Koya dan seorang saksi A. Rajaratnam dilaporkan oleh Harakahdaily (KLIK SINI) telah memaklumkan kepada pemberita bahawa Polis telah melakukan jenayah dan bertanggungjawab ke atas Baharudin yang telah mati.

Peguam N. Surendran berkata, pihak polis secara tergesa-gesa mengeluarkan kenyataan bahawa mereka tidak bersalah dalam insiden tersebut sebelum siasatan menyeluruh dibuat.

"Kami berada di sini hari ini kerana tidak puas hati dengan sikap dan tindakan polis. Tanpa siasatan menyeluruh, percubaan melindungi kesalahan mereka telah bermula," katanya yang juga naib presiden PKR.

Menurutnya juga, polis tidak boleh berdolak dalik dalam perkara ini kerana pihak peguam sedang mengumpulkan bukti bergambar yang menunjukkan polis menggunakan gas pemedih mata secara berlebihan.

"Ini merupakan satu jenayah. Tulang rusuk arwah patah,gigi patah, luka di bibir,apa penjelasan polis?

"Kita ada 'footage' kekasaran polis dan saksi sendiri nyatakan sewaktu allahyarham bergelut dalam kesakitan,tiada polis datang membantu," katanya.

...Turut bersama dalam penyerahan tersebut ialah seorang lagi naib presiden PKR, peguam R. Sivarasa dan ketua penerangan PKR, Latheefa Koya yang juga seorang peguam bersama kira-kira 20 aktivis Bersih 2.0 (Sumber harakahdaily)

Pandangan Pendita:

Oleh kerana Parti PKR iaitu parti kepunyaan Keluarga Nuar Berahim sudah memiliki "footage", ada saksi, ada bukti tulang rusuk patah, ada bukti gigi patah dan bukti bibir luka, maka eloklah mereka mengheret Polis yang melakukannya ke mahkamah.

Hakikatnya mereka tidak begitu tetapi sebaliknya masih membawanya ke jalanraya melalui penyerahan tuntutan beramai-ramai supaya pihak PDRM mengaku menyebabkan Baharudin telah mati dan memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia di atas kematian itu.

Jika kematian Teoh Beng Hock telah dijadikan modal untuk menghasut Rakyat membenci SPRM dan Teoh Lee Lan dijadikan umpan politik China DAP, maka kematian Baharudin telah dijadikan modal menghasut Rakyat membenci Polis dan PDRM. Kali ini keluarga Baharudin yang telah mati diheret untuk dijadikan modal politik parti keluarga Nuar Berahim yang sedang mengalami penolakan rakyat Malaysia.

Kempen pilihanraya awal yang sedang dijalankan oleh PKR dan Geromloan Pakatan Pembangkang itu adalah untuk "discredit" Kerajaan dengan cara meniupkan kebencian kepada agensi seperti PDRM, SPRM, Institusi Peguam Negara dan Mahkamah.

Pendita yakin Kuasa Rakyat yang selama ini telah berjaya membentuk kerajaan yang berwibawa tidak akan mudah ditipu dengan permainan "KOTOR" walaupun dinamakan "BERSIH"


 comments:


Ahmad Abdul Khair berkata...
Rakyat tidak mungkin benci polis. Yg benci polis ni adalah pembangkang kerana merekalah yg paling suka melakukan tindakan yg bertentangan dengan perlembagaan negara dan undang2. Mereka hasut rakyat benci polis dan kerajaan supaya senang mengadakan pemberontakan atas nama demokrasi. Saya yakin rakyat tidak sebodoh itu. Saya dan rakan2 amat berharap KDN mengambil tindakan yg sewajarnya terhadap anasit anti nasional selaras dengan perlembangan dan undang2 negara denmi untuk kesejahteraan rakyat yang telah memberi mandat.
Tanpa Nama berkata...
"Peguam N. Surendran berkata, pihak polis secara tergesa-gesa mengeluarkan kenyataan bahawa mereka tidak bersalah dalam insiden tersebut sebelum siasatan menyeluruh dibuat." = DSAI secara tergesa-gesa menafikan dirinya adalah pelaku video seks sebelum mana2 media menyebut mengenainya. kelakar la dorang ni... DSAI buat cam tu boleh ye, PDRM tak boleh pulak ke? sengal la layan kaki belit, lidah bergulung ni. anyway, aku yakin PDRM tak tangkap orang yang tak bersalah. selagi kita ikut undang2, InsyaAllah PDRM takkan ganggu kita... tp, yang akan tetap mengganggu adalah syaitan.
Tanpa Nama berkata...
kalau tak ada POlis Peguam tu nak makan apa?.....Penjenayah tak ada siapa yang tangkap...mahkamah kosong.. Bila POlis byk tangkap Kuat kuasakan undang2 maka ada la can meka nak cari makan... jika cari makan kes sivil payah jugak, makan masa lama ...gua nasihatkan Polis.. jangan tangkap banyak, Jamin Polis aja....Jika banyak tangkapan kaya mereka maaa , penjenayah yg papa kedana / miskin meka tak layan...sebab itu yg kita nampak hari ni < Kau tanya Banduiuan yg masuk penjara .. meka tak pernah ada peguam..kenapa meh......sudah lah pak polisi..Mereka tahu yang YB datok HishamKERISmudin ( Menteri KDN ) tak akan berada di belakang kau orang semua ...Kini selamanya kamu orang aja di tibai/ditohmah/ digasak/ dimaki dan di ludah//Jika ERA Pak lah siaplah kamu Ssemua POlis yg Berkeja pada 9 julai...akan Tubuh Lagi Suruhanjaya.. imej kau org akan di bakul sampah atau di Longkangkan lagi... ikut sangat Telunjuk Pakatan BerShit ni...itu pandanag gua orang rakyat biasa.. tak ada apa kepentingan ni
Tanpa Nama berkata...
lawyer memang keparat. sebenar mereka lah yang banyak buat jenayah. pusing sana pusing sini janji menang. kau makanlah duit haram tu. patutlah ramai lawyer macam puaka
Tanpa Nama berkata...
PENDITA BUKAN KAIN JE SINGKAT, OTAK PUN SINGKAT... ORANG BUKAN NAK TENGOK PONGGONG MU YG LEPER, KEPALA BOTAK MENJUNJUNG UBAN PUN MASIH X JUMPA JALAN :D
Tanpa Nama berkata...
Tanpa Nama 7:26pm Takpe la Pendita tu kain dan otaknya singkat. Biarlah dia junjong uban dan tak jumpa jalan. Asalkan jangan terus berjalan dilorong yang salah.


7 ulasan:

  1. N Surendran adalah seorang Peguam. Dia tak tahu apa2 selain menjadi seorang Peguam. Saya kata sedemikian sbb ada kajian yang mengatakan Peguam memang tidak minat belajar pemimpin dan tidak akan menjadi pemimpin yang baik. Sebab tu orang2 seperti Kapal Singh, Ambiga dan sebagainya tidak akan jadi pemimpin. Ni kajiannya:

    Article by Herb Rubenstein, President, Sustainable Business Group, and Author, Leadership for Lawyers, 2nd Edition, American Bar Association (2008):
    http://sbizgroup.com/articles/LeadershipDevelopment.pdf

    BalasPadam
  2. Assalam Bro

    Selaga ada Anwar dan kelurganya di bumi Malaysia ni selagi itulah cina komunis dan keling pariah menjadi2 kurang ajar mereka... Tak sedar diri, kat negara asal mereka tak boleh nak hidup dan mungkin merempat kat tepi jalan... Takan orang Melayu yang sokong Anwar ni nak merempat di Negara sendiri... Ada juga puak2 yg meroyan... sakit hati tak berhabis..

    BalasPadam
  3. salam, blog tuan sudah saya pautkan di umbhululangat.blogspot

    BalasPadam
  4. Apa nak heran sekarang ni lawyer bukan boleh percaya. Belajar undang2 tapi dioranglah yang ramai melanggar undang2. Dah ada lawyer yang jadi pembunuh pun. Apa nak heran species mereka pun.

    BalasPadam
  5. assallamualaikum...takziah atas keluarga saudara Baharudin , pelik dan ajaib mana perginya rakan karibnya . Ajal allahyarham telah ditentukan , doktor pun dah tentukan sebab sebab kematian ..peguam ni bukan cakap jer lebeh tapi sebenarnya kecut perut bila depan majistret ..kehkehkeh //

    Pada orang melayu Islam yg sesat jalan , kembalilah mentauhidkan Allah..bersyukurlah atas segala kurniaannya .jalan pulang masih luas terbentang ..biarkan sikafir dalam kegelapan , jika mereka terus memusuhi Islam , pejuang kita masih sedia menanti disaf paling depan...kita tunggu laungan itu//.

    Kristianisasi itu terus menyusupi semua ruangan , pastikan kita sama sama mencegah dan membenteras asakan mereka . Ketegasan kita adalah mutlak disisi agama Islam //

    BalasPadam
  6. Salam,
    Sangat setuju dengan pandangan SdraWadironi.
    "...biarkan sikafir dalam kegelapan"

    Marilah kita bergerak di atas cahaya gemilang yg Allah kurniakan kpd kita selama ini.

    BalasPadam
  7. Lu ingat kalau pr menang PRU 13 lu nak pecat semua polis malam tu jugak dan gantikan dgn anak cucu pr malam tu jugak. Kalau malam selepas lu menang tu lu kena samun ke rompak ke lu nak panggil siapa? SEBAGAI MANUSIA BILA BERCAKAP GUNA AKAL !!!!!! Jangan guna OTAK, sebab binatang seperti kerbau, lembu, kambing, termasuk BABI dan ANJING pun ada OTAK mereka tak ada AKAL. Tapi rakyat Malaysia tak perlu risau kerana PR trak kan gantikan POLIS malam keputusan PRU 13 sebab pr CONFIRM LINGKUP PRU 13 ni!!!!!!!

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...