Followers

Ahad, 13 Mei 2012

DAP Ke Arah Meminda Perlembagaan Persekutuan


Pas terjerat. Nuar Berahim terperangkap. DAP semakin mara dengan gagah dan selesa bermain politik memperbudak-budakkan rakan komponennya.

Menggunakan keghairahan Parti Melayu PAS untuk melaksanakan hukum hudud dan membentuk negara Islam, Karpal Singh sekali lagi mengumumkan dengan tegas sikap DAP terhadap agama Islam.

DAP tuntut pendirian AnwarOleh Faridzwan Abdul Ghafar
2012/05/13


GEORGETOWN: DAP mendesak Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim, mengumumkan pendirian rasmi pembangkang bahawa penubuhan negara Islam tiada dalam agenda pakatan itu.


Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh, berkata Anwar juga perlu menyatakan pendiriannya sebagai antara pemimpin utama pembangkang mengenai hasrat PAS untuk melaksanakan hukum hudud dan menubuhkan negara Islam.

“Anwar kena membuat pengumuman rasmi bagi pihak pimpinan tertinggi pembangkang, selain menyuarakan pendiriannya sendiri berhubung pelaksanaan hukum hudud dan penubuhan negara Islam menerusi pindaan Perlembagaan Persekutuan.

“Hanya dengan cara itu kita lebih mudah membuat keputusan selanjutnya dan dalam hal ini, sekali lagi ingin saya tegaskan bahawa DAP sesekali tidak menyokong negara Islam,” katanya pada sidang media di sini, semalam. ....

Samada Parti Melayu Pas setuju atau tidak dengan kenyataannya, bukan matlamat DAP. Samada Parti Keluarga Nuar Berahim PKR menerima atau menolak kanyataan Karpal, bukan perhitungan DAP. Niat DAP hanya satu iaitu mahu mengumumkan dengan tegas bahawa DAP tidak akan berkompromi dengan Islam.

Peluang DAP menyatakan pendirian tegasnya terhadap Islam digunakan dengan baik atas keghairahan Parti Melayu PAS memperalatkan agama khususnya hukum hudud dan pembentukan negara Islam ala PAS.

Karpal menambah...“Saya bercakap selaku Pengerusi DAP Kebangsaan dan sudah tentu apa yang diucapkan saya mewakili parti dan kerjasama dengan DAP turut bermaksud bekerjasama dengan saya.

“Jangan kelirukan orang ramai dan isu ini mesti dijelaskan dengan pendirian rasmi pembangkang sebelum kita boleh teruskan dengan citi-cita untuk ke Putrajaya,” katanya.


Jelas, sikap DAP menentang Islam jauh lebih penting dari kemenangan Gerombolan Pakatan Pembangkan dalam PRU13 dan menawan Putrajaya. Atau lebih mudah difahami, samada berjaya atau tidak memerintah negara, DAP telah berjaya meyakinkan kaum China dan non-muslim bahawa parti itu sangat tegas menentang gagasan Islam termasuk hasrat politik-agama PAS.

Nuar Berahim pula digunakan supaya meneruskan hasrat dan keghairahannya untuk memporakperandakan keutuhan Perlembagaan Persekutuan di samping keinginan tinggi untuk menjadi Perdana Menteri. Dengan itu lebih mudah proses meminda Perlembagaan Persekutuan dilakukan jika mereka berjaya.

“Anwar kena membuat pengumuman rasmi bagi pihak pimpinan tertinggi pembangkang, selain menyuarakan pendiriannya sendiri berhubung pelaksanaan hukum hudud dan penubuhan negara Islam menerusi pindaan Perlembagaan Persekutuan. (sumber: Berita Haria).

Dalam pengertian lain, DAP berhasrat mengajak Gerombolan Pakatan Pembangkang bekerja kuat menawan Putrajaya terlebih dahulu sebelum bercakap mengenai agama dan lain-lain perkara yang tiada dalam persefahaman yang telah dicapai di kalangan mereka.

Ini bermaksud, PAS terpaksa akur dengan kehendak DAP yang menolak Islam dan Nuar berahim terpaksa terus menghasut orang ramai supaya menolak Perlembagaan Persekutuan.

Di akhir percaturan ini, DAP akan berjaya menerapkan konsep Malaysian Malaysia menggantikan Perlembagaan Persekutuan. Kini, separuh dari hasrat DAP ini sudah tercapai kerana matlamat mereka menafikan kemenangan 2/3 BN sudah disempurnakan dengan bantuan dan pertolongan gigih Parti Melayu PAS dan Parti Keluarga Nuar Berahim PKR.




3 ulasan:

  1. Takkan DAP berjaya meminda Perlembagaan sekiranya tanpa bantuan orang melayu, biarlah macam mana pun perancangan jahat DAP mereka takkan berjaya mengubah keadaan kecuali bantuan melayu bodoh bangang sepeti Anwar Ibrahim dan Nik Ajis

    BalasPadam
  2. Kenapa mereka semakin BESAR kepala salah satunya Ramai petualang petualang melayu sekarang.Antaranya PAS.NAbi melayu nik najis,Hj Amanat kafir,Ketua komunis melayu terakhir Bau burit Mah. PKR.Penyokong tegar keselamatan Yahudi Pak shekh non Al jub ,anak derhaka moden....tolong tambah....

    BalasPadam
  3. Salam buat Tuan empunya blog,
    Mohon tuan/puan/cik untuk membenarkan link www.dtubes.tv ke blog tuan/puan semua.

    Terima kasih.
    Che Chu Bidin

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...