Followers

Ahad, 29 Mei 2011

PAS Kekal Bermain Politik Pemusnah Bangsa, Agama dan Negara


Parti Melayu PAS benar-benar ingin menjadi jaguh pemusnah agama, bangsa dan tanahair.
Dengan menggunapakai segala arahan-arahan dan idea daripada parti china DAP, PAS begitu tertekan untuk memecahkan umat Islam di negara ini.

Parti Racist China DAP sangat berharap supaya Parti Melayu PAS terus menerus berusaha untuk menggagalkan Skim Felda kerana Felda telah berjaya muncul sebagai sebuah entiti korporat besar yang tidak dikuasai oleh kaum China.

Strategi DAP untuk menggagalkan apa sahaja pencapaian yang dicipta oleh Melayu-Bumiputera akan disabotaj sebelum dikuasai oleh mereka. Parti Melayu Pas digunakan kerana Pas sanggup menggunakan pendekatan ala agama bagi mencapai maksud ini.

Misalnya, sebaik sahaja Parti Racist China DAP berjaya menguasai dan menawan kuasa memerintah di negeri Perak, mereka dengan pantas mengenepikan Proton Perdana sebagai kenderaan rasmi kerajaan dan menggantinya dengan model lain. Tujuannya untuk menghilangkan rasa bangga terhadap kejayaan dan pencapaian produk tempatan yang bukan berasal dari penguasaan mereka. Mereka sengaja mencari alasan untuk merasionalkan tindakan dan Parti Melayu Pas digunakan dengan berkesan.

Baru-baru ini di Perak juga, Nik Aziz sekali lagi mengucapkan kata-kata politiknya yang bertentangan dengan ajaran Islam:

"Saya ucap syukur kepada Allah S.W.T. dapat sampai ke sini walaupun dalam keadaan keletihan, letih pun sekadar  nak lawan Umno tu boleh sangatlah," katanya disambut gelak ketawa para hadirin yang ternanti-nanti ucapan daripada Menteri Besar Kelantan itu...".

Ajaran Islam yang manakah yang menghalalkan Nik Aziz memerangi UMNO. Seluruh umat Islam memahami bahawa jasa dan komitmen UMNO membela umat Islam dan seluruh rakyat Malaysia tidak dapat dinafikan. UMNO berjaya membawa kemakmuran dan perpaduan antara kaum dan agama di samping mengamalkan dasar-dasar yang dituntut oleh Islam untuk kesejahteraan seluruh rakyat.

Nik Aziz terus menerus mengasak pemikiran ahli dan penyokongnya dengan menuduh UMNO menolak Islam sedangkan hakikatnya seluruh umat Islam menyedari bahawa syariat dan syiar Islam di negara ini terus berkembang dan terpelihara. UMNO telah melakukannya dengan cara yang terbaik manakala Pas hanya beretorik untuk mendapatkan undi semata-mata.

Hari ini Pas sekali lagi menunjukkan keazamannya memusnahkan pencapaian umat Islam dengan cara  menggagalkan Skim Felda semata-mata untuk memuaskan hati Parti Racist China DAP yang boleh membantunya mendapatkan undi bukan Melayu dan bukan Islam.

Pas terus berangan-angan ingin menjadi juara, walaupun seluruh rakyat tahu bahawa parti itu tidak ada apa-apa sumbangannya pada penubuhan dan pembangunan Felda yang telah banyak berjasa kepada agama, bangsa dan negara.

Parti racist China DAP akan terus memantau tingkahlaku Pas dan akan terus menyokong serta mengapi-apikan supaya Pas terus berjuang menjadi Jaguh Pemusnah agama, bangsa dan tanahair kita.

Tidak mustahil jika Perlembagaan Persekutuan ini berjaya mereka musnahkan, tentulah DAP akan anugerahkan tanah-tanah tersebut kepada "rakyat" secara "adil, saksama, samarata" dengan pajakan 999 tahun bagi yang mampu membayar royalti yang tinggi.

Di Perak, Pas hanya menang 6 kerusi tetapi berjaya membantu Parti Racist China DAP memenangi 18 kerusi. Pas sangat  berpuashati dilantik menjadi Menteri besar yang darjatnya hanya sebagai haiwan politik peliharaan dan tunggangan DAP.

Nampaknya PAS Kekal Bermain Politik Pemusnah Bangsa, Agama dan Negara

DAP dah ada shadow cabinet untuk kuasai negara ini, tapi Pas tak nampak

Baca seterusnya:

Sumber: harakahdaily

TEMERLOH, 28 Mei: PAS komited untuk terus memperjuangkan nasib peneroka dan keluarga mereka selari dengan keperluan asasi mereka yang tidak boleh diperniagakan.
Justeru, Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menegaskan bahawa apa yang dijanjikan di dalam Buku Jingga bukanlah semata-mata janji politik pilihan raya tetatpi merupakan tuntutan agama yang wajib dipenuhi oleh pemerintah yang bertanggungjawab menjaga kebajikan rakyat.
"Namun kesemua ini hanya akan berlaku apabila rakyat memberi kuasa kepada kita bagi memerintah negara," ujarnya sempena Himpunan Kebangkitan Warga Felda Pahang


Baca Seterusnya dari Blog Akar Umbi - azlantaib

Felda bukan lahir terus jadi kaya dan punya bisnes besar.

Felda ditubuhkan untuk elakkan pusaka tanah menjadi kecil bila dipusakai oleh generasi yang berikut. Contoh datuk ada 12 ekar, turun kepada anak seramai 4 orang maka mengecil jadi 3 ekar seorang. Andaikan tiap-tiap anak tadi ada pula anak 2 orang dapat 1.5 ekar seorang.

Jika dari generasi ke generasi diturunkan, akhirnya tiap-tiap waris hanya dapat 3 batang kelapa sawit atau getah seorang.

Ini sebenarnya sebenarnya idea asal Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) ditubuhkan, iaitu mengelakkan pecahan pemilikan kepada unit-unit yang kecil dan tidak ekonomik.

Tapi PAS tidak berfikir dan mengkaji asas dan tujuan Felda ditubuhkan. Dek kerana hasutan 'jembalang tanah', PAS jadi 'Pak Angguk Sengal' terjebak dengan idea bebal Mazlan Aliman.

Pemimpin Perikatan dan kemudian BN bukannya nak lahirkan petani-petani kecil dari generasi ke generasi. Ada akal kurnian Allah tolong gunakan dan bukannya menunggu habuan insan 'anugerah tuhan' untuk ubah nasib masa depan.

Dari situlah, Felda mengambil pendirian untuk pelbagaikan aktiviti dalam perniagaannya.

Hal ini 'ANAK' manja Mazlan Aliman tak pernah terfikir. Yang dia tahu nak minta tanah. Kerajaan Perikatan (dulu) & BN (sekarang) asalnya mahukan orang-orang kampung yang hendak jadi petani kecil, tapi tak punya tanah untuk diwarisi berupaya menjana pendapatan yang lebih tinggi dan mampu hantar anak pergi sekolah. Tapi bila kena tang Mazlan Aliman, bapa hantar pergi sekolah, dia main-main dan akhirnya kantoi. Sudahnya jadilah satu orang yang kesana-sini umpama orang mereng nak jadi orang kaya segera.

Langkah pertama Mazliman dah berjaya, bila PAS dah bagi dia satu pejabat selesa di tingkat 3, Ibu Pejabat PAS (lihat gambar bawah). Langkah kedua yang dia belum dapat ialah jadi menteri jaga Felda kalau Anwar Ibrahim jadi PM. Sorry Mazlan, jangan mimpilah!

Mazlan dah dapat pejabat yang selesa, orang-orang yang dia hasut dapat apa? Jawapannya mudah, kau orang akan jadi hamba abdi.

p/s artikel ini adalah menjawab laporan Harakahdaily, klik [SINI].

comments: 


Tanpa Nama berkata...
Komunis telah lama meletakkan perjuangan bersenjata mereka akan tetapi ideologi dan daktrin komunis masih menebal didalam jiwa mereka dan sekarang dengan suara suara sumbang yang di suarakan oilh PAS dan PKR menunjukkan ideologi karl marx yang bermula dengan mempersoalkan hak asasi, makanan, dasar pembelajaran dan juga hak istimewa orang melayu sedang hangat di permainkan olih juru cakap mereka parti yang konon nya memperjuangkan Islam akan tetapi hanya bertopengkan sahaja demi undi dan kuasa yang tidak menguntungkan bangsa agama dan malahan tanahair yang tercinta ini. Wallahualam
Jauhi PAS kerana PAS sesat dan menyesatkan umat. Tolonng sebarkan tentang kesyaitanan PAS.
PAS hanya lah SYAITAN bertopengkan manusia memusnahkan agama dan bangsa demi menjayakan agenda DAP komunis,aman kah malaysia di tangan mereka????kita tengok nanti....


Sabtu, 28 Mei 2011

MasyaAllah!...Kebijaksaan DAP Berpolitik, Mengatasi Kepandaian Ustaz Politik PAS

Pas akan akur semua agenda yang diatur oleh DAP. Pemikiran dan perasaan mereka sudah sebati dengan fahaman politik yang dipegang oleh DAP dan kini menjadi pegangan dan amalan Pas.

Pengikut dan penyokong Pas semakin taksub dengan kebijaksanaan berpolitik DAP yang secara langsung sedang menelan mereka.

DAP berjaya mendidik pemikiran dan perasaan pengikut dan penyokong Pas supaya mempercayaai bahawa UMNO adalah parti yang paling jahat, zalim dan pemusnah bangsa Melayu, agama Islam dan rakyat Malaysia keseluruhannya.

Pas bekjaya membantu DAP meyakinkan kaum China bahawa MCA dan Gerakan adalah parti yang menjahanamkan kaum Cjina di Malaysia sehingga kaum itu tidak boleh menjadi Perdana Menteri dan Yang DiPertuan Agong. 

DAP dan Pas berjaya menghasut pengikut dan penyokong Parti PAS bahawa perjuangan membantu bangsa Melayu dan Bumiputera di negara ini adalah assobiah dan perkauman, tetapi memberikan kuasa yang lebih kepada China DAP adalah proses demokrasi dan keadilan yang perlu diperjuangkan.

Baca sedutan komen dari MyKMU berkaitan:

4 Responses for “Kerana PAS dan PKR lah maka Kristian dan DAP bermaharajalela..!!!”

  1. tapi nak bersatu dengan PAS problem gak….perlembagaan PAS islam, perlembagaan UMNO melayu. Dalam islam mengharamkan perjuangan keturunan dan bangsa.
    1) Iblis tu dilaknat sebab angkuh asal keturunannya dari Api, sedangkan Nabi Adam dari tanah. Hanya kerana ia BANGSA api.
    2) Yahudi tu dilaknat sebab tak ngaku kenabian Muhammad sebab Nabi Muhammad bukan dari BANGSA Israel.
    3) Nabi sendiri dibaling sampai berdarah oleh BANGSAnya di Thaif sebab kononnya nak mendapatkan pertolongan bangsanya dari kafir Quraisy. Tapi Allah bagi tahu ‘ BANGSAMUtidak dapat menolongmu, hanya islam sahaja yang dapat membantu’.
    4) Lepas tu Nabi Muhammad bersabda ” Bukanlah dari golonganku mereka2 yang memperjuangkan BANGSA ”
    5) Nabi Muhammad sendiri menyatukan bangsa-bangsa Arab yang sebelumnya asyik bergaduh dan berbunuh-bunuhan kerana asyik memperjuangkan BANGSA.
    6) Sahabat2 Nabi juga dari pelbagai BANGSA dan bukan pilih orang ARAB JEE..
    • dukeofmontecristo says:
      hujah kamu ini menunjukkan kamu belajar tak habis, belajar sekerat-sekerat, tok guru kamu tak cukup ilmu atau kamu memang rendah IQ untuk faham perbezaan antara assobiyah dan mempertahankan hak nationalisme oleh bumiputera.
      1. Iblis dilaknat bukan kerana dia berBANGSA api! Iblis asalnya bernama Azazil dan dicipta dari CAHAYA dan bukannya API. Fakta utama kamu dah salah dan tak perlu saya terangkan kesalahan seterusnya.
      2. Muhammad ditolak kerana bangsanya bukan dari Bani Israel, benar, ianya salah satu faktor penolakan Muhammad sebagai Rasulullah. Tapi itu Yahudi lah…Ini Melayu. Melayu bukan Yahudi. Nak tengok atau nak tahu Yahudi, tanya Anwar..perangainya sama dan sahabatnya ramai dari zionis rejim Yahudi…
      3. Hadis mana yang kamu pakai? Siapa perawinya? Dari mana sanadnya? Nyatakan dengan jelas maksud hadis itu. Tapi melalui cara kamu mengistibatkan hadis berkenaan, maka jelas kamu cuba memanipulasikannya.
      4. Tahukah kamu bahawa ada fakta kamu salah tentang bangsa. Di timur tengah, semuanya dan kebanyakkannya adalah berBANGSA ARAB. Yang memisahkannya ialah PUAK-PUAK yang bertelingkah kerana harta, kawasan jajahan, peribadi dan sebagainya. Dan Bagindalah yang menyatukan puak-puak berBANGSA ARAB tu semua…faham ke tidak ni?
  2. bluekang says:
    susah betul nak cakap dgn totok PAS or PKR yg menyamar “UMNO member”…seratus kali cakap pun tak paham2….kat malaysia ni islam tu melayu n melayu tu islam lah..tak reti2 ke bodoooooooooooooh…
  3. Shake says:
    Ni kes dah menggugat kestabilan dan keselamatan negara ni KDN kenalah bertindak bukan sekadar memberi amaran dan amaran sahaja,kali ni kenalah bertindak secara serius bukan lagi acah2.sekarang ni Islam telah terhimpit dan semakin terhimpit akibat perpecahan yg melanda umat islam dah macam ini pun kalau umat islam maseh tak mahu bersatu lagi tak taulah memang lah bebal pemimpin2 politik yg terdegil ni.


1 comments:


wadi berkata...
Assalamualaikum..sudah jelas dan terang kekufuran DAP , akan tetapi Cendikiawan PAS terkedek kedek mendaulatkan saran dan kepentingannya ..sedangkan persaudaraan Islam dihumbankan demi kekuasaan . Dalam Umno(BN) ramai lagi Cerdik Pandai Islam yang masih berwibawa untuk menegakan keagungan Islam dengan jalan kesederhanaan yang dituntut Akidah dan Syariah Islam . Jesteru itu kita mesti kembali mengikat kesantunan adab dan akhlak sebagai orang Islam dan mendokong kepemimpinan sedia ada yang majoritinya bersusahpayah menggugah minda agar Malaysia jauh dari bencana dan huruhara. Kemurniaan Islam sudah tidak bermakna jika sikufur dan kelompoknya menginjak injak keagungan agama Islam yang jelas telah ditentukan sebagai jalan anutan agama didunia. Allah tidak pernah menyakiti keberadaan manusia , tetapi syaitan saja yang terus merusakan persekitarannya . Bukankah syaitan jelas berada dengan sikufur , sedangkan kita sedia maklum semua orang Islam adalah bersaudara jesteru kenyakinan pada Allah jua . Fikir fikirkan lah ..kemunafikan bukan jalan menjauhi persaudaraan..serukan jalan kembali asal mereka itu tidak merosakan daerah kekuasaan Islam dinegara ini.

Jumaat, 27 Mei 2011

Kenapa Kaum China Sokong DAP


Kerajaan BN tidak pernah menganiaya kaum China. Tetapi kaum China DAP tetap berhasrat untuk menumbangkan UMNO-BN.

Apakah dosa BN terhadap kaum China dan apakah sumbangan DAP kepada mereka selama ini?


Benarkah kaum China DAP menyokong PAS atas dasar kefahaman dan penerimaan mereka terhadap Islam? Benarkah Pas telah berjaya memberi kefahaman Islam kepada China DAP?


Benarkah DAP telah berjaya menyatukan kaum China dan memperalatkan Pas memecahbelahkan umat Islam?

Baca seterusnya pandangan sahabat-sahabat Pendita seperti berikut:


Satu demi satu PRU/PRK dan terkini PRN Sarawak. Jelas sekali kaum pendatang Cina tidak berterima kasih kepada kepada kerajaan walaupun telah pelbagai kemudahan dan kebaikan yang ditunjukkan kepada kaum pendatang ini. Analisa demi analisa telah dilakukan,maka diantara jawapannya ada disini;

1. Pengundi Cina ini kita boleh diibaratkan sebagai sejenis makhluk yang lupa diri dan manusia seperti ini pun ada dalam masyarakat melayu samada dari golongan darah bangsawan, raja dan melayu baru. Contohnya RPK, dan seorang lagi kerabat diraja yang bersama DAP, lupa nama Tengku apa?

2. Kenapa ini terjadi adalah disebabkan kemakmuran dan kebaikan kerajaan BN selama ini yang memberi dan menyediakan pelbagai kemudahan dan polisi yang kondusif dan dengan keadaan ini maka mereka mereka yang tersebut diatas sudah merasakan bahawa mereka sudah berada dalam garisan yang berbeza dimana kehendak dan keperluan mereka pun berbeza dan secara ringkasnya mereka sudah tidak begitu bergantung kepada kerajaan yang ada.

3. Jadi apa yang mereka cari? lumrah manusia adalah untuk mencari sesuatu kepuasan dalam kehidupan atau satu bentuk perjuangan dan matlamat yang baru iaitu ingin mempunyai kuasa atau ingin membentuk satu kuasa yang baru. Kerana pada mereka segala apa keperluan dan kemudahan terutama dibandar bandar sudah mencapai tahap dimana amat mencukupi. Samada BN atau DAP yang memerintah keadaannya tetap akan sama.

4. Pada pandangan mereka soal moral adalah tidak relevan ini adalah kerana, dalam barisan kepimpinan BN pun adal yang tidak bermoral, dan dalam kepimpinan BN ada yang rasuah dan dalam kepimpinan BN pun ada yang bodoh sombong. Mereka berpendapat semuanya adalah sama dan apa yang penting adalah mereka ingin mencuba satu bentuk kuasa yang baru yang menjanjikan satu perbezaan, kepuasan, kebebasan, dan kononnya keadilan kepada semua.

Untuk mereka mencapai cita cita ini, maka keadaan akan menjadi lebih mudah apabila mereka sudah mempunyai manusia munafik dan talam dua muka seperti Anwar & the gang yang bersedia untuk memporak porandakan segala 'tiang seri' yang dibina demi sebuah kuasa dan kepuasan mereka.

5. Keadaan dan perasaan sedemikian kurang berlaku dikalangan orang Melayu, India, Iban, Kadazan dan lain lain. Ini adalah kerana mereka semua secara majoriti masih berada ditahap yang masih memerlukan pertolongan dan keprihatinan kerajaan.

6. Maka amatlah penting bagi kerajaan untuk memberikan penekanan yang lebih kepada golongan ini dan kalaupun ada diantara mereka yang lupa diri seperti golongan diatas tadi, saya yakin jumlahnya adalah amatlah berkurang dan ianya mampu diatasi kerana atas dasar kebangsaan dan agama.

"Susu lah anak dirumah sendiri dan biarlah kera yang sudah kenyang mencari makan sendiri apabila perlu, kerana walaupun keadaannya, anak kita tetap akan menjadi anak kita walaupun mereka kadang kadang lupa diri"

komen pembaca:

Anonymous Anonymous said...
Cina sebenarnya mau kuasa memerintah yg hakiki. Maksudnya bukan mengikut telunjuk UMNO. Bagi mereka minority rules majority. Anwar ada takada bukan perkara yg penting. Mereka bersatu untuk menjadi pemerintah yg hakiki kalau boleh menjadi PM.
April 17, 2011 5:40 PM
Anonymous Anonymous said...
NAJIB JGN LAH HARAP UNDI KAUM CIN ALAGI...TAK PERLU LAYAN KEHENDAK MEREKA.. TERANG TERANG MEREKA IKUT PESANAN AL JUBURI...BN BERI KITA AMBIL TP UNDI PKR/DAP.. PAS JANGAN...
April 17, 2011 5:44 PM
Anonymous cilimerah said...
Bg pendapat saya..ramai kaum cina mendpt pendidikan dr sekolah aliran cina... dr kecil mereka tidak bergaul dgn kaum lain...berligar hanya kaum yg sama sehingga besar... bila sentimen perkauman dimainkan oleh DAP.. mudah kaum cina menerima nya tanpa berfikir sedalam dalam kesannya.RM tidak mampu mengubah fahaman yg telah ditanam sejak kecil lagi ... Jika kerajaan BN tidak membendung perkara ini.... agaknya kerajaan bolehkah membendung semangat orang melayu / bumiputra dalam mempertahankan warisan dan agamanya?
April 17, 2011 6:10 PM
Blogger TESLAMARIN said...
MELAYU MUDAH LUPA,CINA TAK LUPA DEPA PENDATANG, JANGAN SAMPAI MEREMPAT DI TANAH AIR SENDIRI.INGAT 13 MEI,DULU CINA HALAU MELAYU APA JADI, SKARANG CINA GUNA MELAYU UNTUK HALAU MELAYU, TGK KAT PENANG.SEDARLAH MELAYU DARI KEALPAAN MU.SEMUGA MELAYU DAPAT BERSATU SEGERA.ATAS DASAR ISLAM.
April 17, 2011 6:38 PM
Anonymous Anonymous said...
Bagi saya bukan itu jawapannya yg kaum cina menyokong DAP. Jawapannya adalah DAP penjaga periok nasi cina yg 100% mempunyai kepentingan ekonomi yaani perniagaan. Bagi mereka politik bukan utama. Tetapi kalau ekonomi, lebih tetap kalau perniaagan tidak mereka monopoli sepenuhnya bukanlah cina. Jadi itulah keutamaan. Soal politik, nama atau indentiti nombor 2. Siapa monopoli ekonomi atau tokoh perniagaan di Indonesia. Nama atau indentiti keIndonesiaan. Thaksin di Thailand dari seorang paling kaya dlm industri telekomunakasi menjadi PM bukan nama Lim. Lihatlah disegala perosok dunia, bangsa apa yg kuasai perniagaan @ ekonomi.Kenapa mereka bangkit di Malaysia. Jawapannya Malaysia ada DEB yg memperuntukkan 30% ekonomi utk bumiputera. Oleh itu sebelum 30% ini dicapai ianya mesti disekat melalui peti undi. Dinegara lain tiada sekatan mencari kekayaan dan tiada peruntukan 10%,20% atau 30% ekonomi utk pribuminya. Oleh pantang bagi kaum ini kalau ekonomi sesebuah negara tidak dimonopoli . Oleh itu anak-anak bumiputera bangun jgn asyik makan gaji. Ceburi bidang perniagaan.Ibu bapa setelah memberi ilmu kepada anak anak jgn asyik menyuruk mereka makan gaji sahaja. Pelajari ilmu perniagaan daripada kaum cina. Jangan asyik menjadi pekerja kepada kaum ini sahaja. Peniaga-peniaga ini menggeloh utk mendapat pekerja bumiputera skrg, kerana bumiputera sudah pandai berniaga jadi mereka tiada pekerja bumiputera yg taat satu ketika dulu. Anak mereka yg bekerja dgn mereka, bila mendapat pengalaman terus buka perniagaan sendiri.Utk menjaga kepentingan perniagaan mereka, maka bagi menggelakkan lebih banyak bumiputera berniaga, penyelesaiannya adalah sekat bumiputera dlm bidang perniagaan.Sebab itulah DAP beria -ia utk hapuskan DEB dan ubah pelembagaan. Apa yang tiada kemudahan dan pembangunan di Bandar. Cuba kita renungkan. menghentam KM Sarawak yg konon terlalu lama cuma helah DAP mendapat undi. Matlamat utama adalah seperti di atas - menjaga kepenting perniagaan yang bak kata Karpal Singh 'langkah mayat dulu'.
April 17, 2011 6:51 PM
Anonymous Anonymous said...
mereka ibarat mcm yahudi....cita2 mereka mmg tinggi. boleh dikatakan yakut n makjud... lebih kurang mcm tu... heheheeee
April 17, 2011 7:37 PM
Anonymous Anonymous said...
cina nak kuasa politik sebab mereka ada agenda tersembunyi terlebih dalam keadaan melayu terpecah-pecah. apa kata melayu giatkan kuasa ekonomi, beri cina hard time...
April 17, 2011 8:30 PM
Anonymous Anonymous said...
Dah brkali2 kaum cina ni brdrama bila peminpin BN dtg brkempen di kawasan mjoriti kaum cina...gambaran seolah2 mereka akan mngundi calon BN maka pelbagai peruntukan ditabur kepada mereka TAPI bila keputusan keluar...hamPAS...bukan aje calon pmbangkang menang tapi bilangan undi yg diberi kpd pembangkang bertambah..rasanye drp sentiasa menunggu/mndapat mesej dari kaum cina ni baik kita pula memberi/menunjuk mesej kepada mereka...Give when they deliver their pledge..kalau idak jgn dok layan
April 17, 2011 8:59 PM
Anonymous Anonymous said...
Cina ni sebenarnya dah xheran dah pembangunan, biasiswa dan peluang-peluang ekonomi yang diberikan kepada mereka... Sebenarnya mereka tak perlukan pun ekuiti bumiputera 30% tu dihapuskan... Mereka dah tak perlu apa-apa lagi pertolongan sbb mereka dah ada segala2 nya... cuma mereka tidak ada kuasa politik sahaja... Bagi mereka mengundi BN menyebabkan mereka ini dibawah telunjuk melayu dan UMNO. Jadi pada mereka lebih baik mengundi DAP (atau pun PKR dan PAS), sbb DAP lebih dominan dan berkuasa berbanding PKR/PAS... Cara nak mengajar mudah je... Najib kena tegas dengan cina2 ni... jgn senang2 patuh pada kemahuan mereka yg berselindung di sebalik slogan 1Malaysia kononnya....
April 17, 2011 9:10 PM
Anonymous Anonymous said...
salam satu malaysia.. memang puak puak bangsa cina ini dah terlebih kurang ajar....tak salah kerajaan menerapkan nilai nilai baik pada seluruh kaun di malaysia.tai kebaikan itu haruslah berpada pada.dan skrg cuba kita lihat apa yg berlaku skrg..? saya secara pribadi amat tertarik dengan pemerintahan yg boleh di anggap diktaktor oleh pemimpin jiran tetangga kita yang serumpun.di mana..pada zamanya..seluruh kaum cina di tindas dan di disiplin mengikut acuan beliau..hinggakan tiada satu nama CINA pun yg melekat dan tertera di atas nama mereka. HInggakan sekarang kaum cina di negara tersebut menghormati perpaduan tersebut...jadi....apakah mereka mahu kita buat mcm tu..?
April 17, 2011 9:28 PM
Anonymous Anonymous said...
kami memang setuju dengan pendapat2 yang diberi... " BUY FROM CHINESE LAST " ... beli dari peniaga melayu, mahal sikit takpe... Kerajaan perlu garis dasar perancangan Wholesaler Melayu supaya melayu beli dari melayu... esok aku nak cancel insuran yang aku beli dari apek cina waktu masa dulu... bayangkan lar, sebahagian dari premium bulanan aku digunakan utk tabung DAP dia...
April 17, 2011 10:02 PM

http://2.bp.blogspot.com/-Tyjkp5caymY/TW_Bxy8Z1aI/AAAAAAAAABo/KDVeZGfd4-o/s45/183888_192268914139895_100000703636135_556420_5646080_s.jpg

sejahtera39 berkata...
dlm kita mencari punca mengapa kaum cina tidak menyokong BN, kita juga jgn lupa muhasabah diri kita....  kita sebenarnya terlalu sangat bergantung kepada kaum china ini disemua perengkat... contohnya sekiranya pehak berkuasa tempatan ingin menganjurkan sesuatu upacara/ majlis/ perayaan/ sambutan atau apa saja majlis keraian.. pehak berkuasa seolah hanya melihat peniaga2 ini sebagai lubuk utk memohon sumbangan.. kaum ini memang tidak pernah ikhlas dlm setiap perkara yg mereka lakukan akan mengambil kesempatan diatas setiap sumbangan mereka... mereka sanggup berhabis wang ringgit demi mencapai cita2 tersirat mereka...  begitu dengan pehak keselamatan, yg kekadang dilihat seolah2 makan gaji dengan peniaga2 cina ni... pejualan rokok seludup terutama berjenama gudang garam memang terdapat disetiap kedai2 runcit kaum ini... begitu juga dengan kegiatan judi haram... penjualan nombor 4Digit haram merata-rata kita jumpa... dan kita juga melihat anggota keselamatan sering keluar masuk kedai2 berkenaan tanpa sebarang perasaan tanggungjawab yg terbeban dibahu mereka...  begitu juga dengan peniaga2 laen.. samada mereka berniaga kecil2an, besar2an, penjaja jalanan (bergerak) semuanya tak puas hati dengan golongan yg beraja dimata dan bersultan dihati ni.. seolah mereka pemegang undang2 dlm sesuatu kawasan... ini semua menjadi seperti api dlm sekam...mereka sebenarnya tidak iklhas... mereka cari peluang dan ketika yg tepat utk melepaskan perasaan yg membelengu mereka dengan berbagai cara... dan akhirnya dlm pilihanrayalah tempat mereka melepaskan segala dendam kesumat mereka terhadap kakitangan KERAJAAN UBN...  mereka berfikir kakitangan kerajaan ytg bertugas dikawasan mereka adalah dr kalangan mereka yg menyokong kerajaan UBN...
http://img2.blogblog.com/img/b16-rounded.gif
aku berkata...
kebanyakan kaum cina ni adalah kafir harbi....dan oleh kerana itu lah depa ni begitu 'fleksibel' untuk bersama dgn depa yang munafik...bla bla bla...sehingga sepakat dengan Israel dan sekutu yang lain....tak kisah langsung pd 'integriti' dan maruah.....tidak seperti Jepun.... kalau da tabiat kafir harbi ni macam ni....sudah semestinya lah depa ni tak boleh kompromi dgn apa2 pentadbiran yang akan halang 'matlamat dan cara' depa ni.... dalam hal ni...DAP yang terang2 akan membenarkan semua ini...apatah lagi apabila berkuasa 'penuh' kelak.... along...gangsterism.....dan segala bentuk jenayah....termasuk membawa masuk warganegara asing dpd China dll.....didukung oleh DAP...maka yang depa kisahkan adalah matlamat dan cara depa yang serba 'haram' itu mestilah dilindungi 'sepenuhnya' oleh yang sama mcm depa gaks.... aku percaya SPRM, PDRM da mula menyekat....sehingga kemungkinan untuk perangi 'periuk nasi haram' depa ni secara habis2an..... dan aku percaya barisan kepimpinan DS Najib...bersama blogger pro kerajaan (UMNO khususnye)...NGO pro kerajaan dll...akan menjadi 'mata dan telinga'...untuk sama2 menyekat 'kemaraan haram' ni....dan seterusnya....biaq depa 'bercakaran' sesama depa untk 'melepaskan' diri depa masing2....sbb kafir harbi ni memang da tabiat 'pentingkan diri'...angkuh...bla bla bla... wallahu'alam...
http://img1.blogblog.com/img/blank.gif
OrangJohor berkata...
semua korang ckp betol blaka... cina bandar telah dimomok2kan masa kempen kunun cina akan perintah sarawak...  meka ingt org kg bodoh dan mmg bumiputra swk nasib baik bijak, ingat anak cucu masa pangkah BN cina ingt org bumiputra swk hendak bagi depa pijak paler diorg dengan bagi kuasa jadik CM? JANGAN HARAP! Bravo kepada bumiputra swk chinese for chinese bumiputra for bumiputra
Tanpa Nama berkata...
kalau cina banyak undi DAP selalunya kerajaan akan kata "kita akan dekati golongan cina ini". "Dekati" ini bermaksud melambakkan pelbagai kemudahan utk golongan cina ini termasuklah menambahkan peruntukan di sekolah2 cina..... Adakah ini cara yg betul? Masa tiba utk mengundi, mereka akan tetap pangkah DAP lagi.... Kerajaan perlu ada KETEGASAN dgn golongan ini.Jgn berlembut dgn golongan ini dan mengikut segala kemahuan mereka.Cina tetap cina!!!kerajaan perlu bertindak tanpa mengutamakan golongan ini, majukan Melayu di kawasan luarbandar serta iban, bidayuh, kadazan, murud di pedalaman Sabah ,Sarawak sana. Cina hanya akan SETIA pada Malaysia sekiranya kerajaan ada KETEGASAN!!!!!!!
Tanpa Nama berkata...
Tak kan melayu hilamg di dunia>LUKA LAMA BERDARAH KEMBALI>PRU 13 MELAYU BANGKIT>.....anak jati kg baru,KL
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...